Gå til innhold

Kjøpt barnevogn i Tyskland jeg...

Anbefalte innlegg

Var på en båttur med Color Line tur restur Oslo-Kiel i helgen, og fant min drømmebarnevogn der! Og det var VELDIG mye billigere enn i Norge. Kjøpe Quinny XL3 Freestyle med dypvogn og bilsete til bare 4500 norske kroner!! Vi har fått tilbud i flere butikker her i Oslo også, om vi kjøper allt som følger med til vognen, og da har tilbudet vært på 6000 kroner. Så jeg sparte altså 1500 kroner på denne turen. Nå vil jo kanskje noen si at jeg jo brukte penger på båt-bilettten fram og tilbake, men det gjorde jeg ikke. Løste et kryssord så fikk jeg en gratis tur for to personer... Kanskje litt tidlig å kjøpe barnevogn allerede, siden jeg bare er i femtende uke, men når jeg kunne spare så mye penger så synes jeg at det var verdt det!!

Oppfordrer andre til å tenke sånn også... Ting er dyrt i Norge, og billigere i andre land...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6643051-kj%C3%B8pt-barnevogn-i-tyskland-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er jo kjekt å spare 1500 kr men er jo eit stykke å reise til tyskland for å klage el reklamere..... det er hvertfall sånn eg tenker.... er greit å bruke butikken her heime......men det er no berre mi meinig.....og når ein tenker på løns nivået her i forhold til andre land så er jo ikkje ting dyrt i norge.......

Har en link til e-bay i Tyskland som er helt suveren. Her kan man by på auksjon og få virkelig go'biter, eller velge å kjøpe utenom auksjonene.

Har brukt dette mye (mest på bøker vel og merke) men det fungerer kjempebra. Får varene noen dager etterpå, har aldri hatt problemer, bare god kontakt.

Men det forutsetter noe tyskkunnskaper. Sender med en link til vogntypen det her snakkes om, - eh.. litt lang....:

http://listings.ebay.de/_W0QQsocmdZListingItemList?sofocus=pf&sbrftog=1&catref=C3&socmd=ListingItemList&from=R2&satitle=&sacat=68423%26catref%3DC6&fsop=1%26fsoo%3D1&coaction=compare&copagenum=1&coentrypage=search&fgtp=&a54=46499&a14=46521&gcs=1932&pfid=2724&reqtype=2&pfmode=1&alist=a54%2Ca3801%2Ca14&pf_query=&pf=Artikel+anzeigen&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitza&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=

Nei, den virket ikke som tenkt, prøv denne:

http://baby.ebay.de/

og gå videre til "Kinderwagen & -tragen"

Jeg klikket meg egentlig inn på en annonse på høyresiden hvor jeg kom rett på denne vogntypen...

Vel, spør gjerne om dette skulle være av interesse for noen...

Det høres jo glimrende ut :-) Grattis med stillig (!) vogn. Sikla på den i butikken selv idag, jeg.Vi skal til Kiel med Color Fantasy på julebord i desember. Kanskje gjør jeg det samme som deg? Hørtes jo kjempelurt ut. Og med gubben som "pakkesel" er vi jo i boks. Hihi. Hvilken butikk i Kiel kjøpte du den på?

Annonse

Arwen77:

Kjøpte vognen på et kjøpesenter som het LEIK. Det tok kanskje 15 minutter å gå fra Color Line. Det er en hel etasje der med barneting, og der hadde de vognen også med alt tilbehør. Kjøper du alle tre delene til vognen, får du 5 % rabatt, men dette må du spørre om (de gir 5 % hvis du kjøper for over 500 Euro, og det gjør du...). Så må du spørre om de kan fylle ut et tax-free kort til deg, og ta med deg det til båten. Før du går på båten må du få en fyr på Color Lines ankomsthall og avgangshall til å stemple disse papirene. Og når du går på båten da, får du tilbake penger i informasjonen ved å vise papirene du nettopp fikk stemplet. Det høres kanskje tungvint ut, men det er ikke det! Lykke til i alle fall...

AH, heldiggris.

jeg var og bestilte den vogna i går. Vogna og bagen måtte jeg betale 5180 kr for, og det var på tilbud. I tillegg uten bilsete. Dyrt i norge ja. Men har desverre ingen planer om å reise til utlandet med det første.

Den vogna er iallfall heelt superrå! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...