Gå til innhold

Skuffende legebesøk.....

Anbefalte innlegg

Ikke for at jeg hadde forventet all verden, for legen min er litt stressa + at jeg bare er 6+2 og bestilte time for å holde mitt høye blodtrykk under oppsikt, men allikevel... Tok jo blodprøver, leverte urinprøve, målte blodtrykket og veide meg, men ikke et ord om f.eks. at jeg må ta folsyre, fikk ingen brosjyrer eller noe... Han spurte ikke om hvor lenge vi hadde prøvd eller noe, nevnte ikke graviditeten med et ord nesten, målte bare blodtrykket og sa vi skulle følge med på det og at jeg skulle komme tilbake om 4 uker...

Jeg vet jo at første kontroll er ca uke 12, men trodde jo kanskje jeg skulle få noen brosjyrer eller noe når jeg allikevel var der nå...

Jaja, tror nok jeg vil benytte meg aktivt av jordmor senere i svangerskapet ja...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6642422-skuffende-legebes%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette hørtes dårlig ut, jeg fikk med bok som går fra uke til uke både til mor og far og en bok om fødsel når jeg var 4 uker på vei.

folsyre skal du ta tre mnd før du bliur gravid om det er planlagt da og tre mnd inn i svangerskapet, dette er veldig viktig.

Jeg ville tatt det opp med legen eller byttet.

Ja, jeg vet gudskjelov dette med folsyre fordi jeg følger med her inne på BIM. Men synes det var veldig rart at legen ikke nevnte hvor viktig det er i tilfelle jeg ikke visste det... Er jo første gang jeg er gravid og har jo da masse spørsmål, men gudskjelov får jeg svar på mange spørsmål her inne og ellers på internett.

Føler liksom ikke jeg kan bytte lege heller for har nettopp byttet idet hun jeg hadde også var ubrukelig... Kanskje er det jeg som er kresen, eller så er det bare masse ubrukelige fastleger rundt omkring... Og jeg har en sterk mistanke om at det siste er det som stemmer...

Hvis jeg ikke får mer info neste gang jeg skal til legen skal jeg etterspørre det, og ihvertfall bli henvist til jordmor!!

Jeg var også veldig misfornøyd etter første legebesøk, og har byttet fastlege.

Han gjorde ingenting egentlig, ville ikke gjøre noe før uke 12. Ingen veiing, ingen info om noenting, inegn blod- eller urinprøver, regnet ut en helt vill termin, og målte blodtrykket.

På helsekortet konsentrert han seg bare om navn, dato, religion etc. Fylte ikke ut noen annen info om form, jobb, helse generelt, eller tidligere sykdommer.

Heldigvis så er jeg sykepleier og har en del kunnskap fra før i tillegg til det jeg har tilegnet meg på BIM, men stakkar dem som har den legen som ikke vet en dritt fra før. (Er en utenlandsk vikarlege for den egentlige, koselige, fastlegen min...)

Brosjyrer nevnte han ikke i det hele tatt, men fikk masse bøker, brosjyrer og infå av helsesekretæren i luka! Hun spurte faktisk også om jeg røyka, noen legen ikke hadde nevnt i det hele tatt (!).

Nei, bytt fastlege, det skal ikke være sånn!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...