Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Når begge har fast inntekt. Får man en startsum i begynnelsen/rettfør svangerskapet til å kunne kjøpe en del utstyr til babyen? Det blir jo en del penger man må ut med.. jeg har ikke satt meg så mye inn i dette og håper på at noen der ute kan svare meg Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Dessverre ikke... Har du fast jobb har du krav på fødselspenger. Og det er kun de som ikke har jobbet før permisjonen som har krav på engangsstøtte på 32000 kr. Skikkelig urettferdig spør du meg!! ALLE burde fått engangsstøtte spør du meg!!
ina:) Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Så lenge begge har fast inntekt og opparbeidet seg retten til fødselspermisjons penger får man ikke noe engangsbeløp. Kjøp litt hver mnd, kjøpt brukt om det lar seg gjøre, sjekk og sammenlign priser, følg med når det er tilbud, er det noen dere kan arve fra???? Mange muligheter, men det koster "litt" å få barn med tanke på at en trenger endel ekstra )))
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Ja, vi skal nok klare oss! Men det er liksom så mye penger på kort tid.. itillegg til at vi må pusse opp barnerommet fra bunnen av osv.. Vi har heldigvis fått kjøpt oss vogn da:) det var den som bekymret meg mest ift penger Kjøpte den for halvpris rettover 3tusen kr Kjøpte den ny , var halvpris pga det var 2006 modell! jeg er kjempe fornøyd! Var forberedt på å bruke 6tusen på vogn. Vi ville ha ny ! Åsså får vi stellebord av kommende mormor og arver seng av kommende søsken barn.. Så vi skal nok klare oss Får gjøre som du sier kjøpe litt etter litt og prøve å få tak i brukt. Takk for svar
selfangerkjerringa Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Tenk også nøye over hva som egentlig er nødvendig utstyr og ikke. En badebalje fra IKEA til 69kr har fungert supert for oss, mens et par vi kjenner mente at det eneste som dugde var sånn "tummy-tub", en spesial-balje til flere hundre kroner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå