Gå til innhold

Når begynnte dere å ordne med papirene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morgen jenter...

Jeg har i dag 29 dager igjen til den lille kommer...Når tid er det vannlig å begynne å søke om nedkomstpenger og alt det der.. Er faktisk ikke sikker på hva jeg skal søke om? Jeg skal ha permisjon i 12 mnd og skal ha 80% lønn, de papirene har de ordnet på jobben. Men hva ellers skal jeg søke om??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må søke til trygdekontoret uansett tror jeg. Ta en titt på trygdeetaten.no, står mye der :)

Skrevet

Er det noe mer å søke om da? Nedkomstpenger har jeg aldri hørt om engang! Nå blei jeg nysgjerrig her :)

Skrevet

jeg måtte søke 3 mnd før termin jeg her på jobben, så alt er orden for lenge siden.

Har også sendt til TK, og fikk svar i går om at alt var i orden og at fødselspenger blir betalt arbeidgiver. Så da er alt klart til jeg går ut i perm! Ahh, bare 4 uker igjen på jobb! :o)

Skrevet

tror hun mener fødselspenger :o) Bare en annen måte å si det på...

Skrevet

Enig med ping, du må søke til Trygdekontoret uansett. Selv om du har søkt gjennom jobben først. Og noe mer er det ikke.... barnetrygden ordnes automatisk for de fleste.

Skrevet

hei hei...

Vet ikke om det er nedkomstpenger det heter lenger, det er det mamma kaller det.. Er ikke det er beløp alle som føder får.. De som ikke har krav på fødselspenger får vel ett større engansbeløp + et mindre beløp som alle får.. Mens de som skal ha fødselspenger får også en sum utbetalt...Blei litt rotete dette..he he..

Men det er noe i den duren..

Skrevet

Regner med at hun mener fødselspenger,når hun skriver nedkomstpenger.

Jeg søkte i uke 26.Når det er vanlig vet jeg ikke,men evt perimsjoner og fordelinger mellom foreldrene,må være avtalt med trygdekontoret,minst fire uker før fødsel.

Skrevet

Trenger jeg å bestille en time med en konsulent, eller er det bare å møte opp å ta det derfra?

Skrevet

har du vært jobb før du føder, så får du ikke noe andre penger enn 80% av lønna de hver måned om det er det du har søkt. event vanlig lønn, men kortere perm.

De som ikke har jobbet, har krav på engangsstønad, de får bare utbetalt en gang tror jeg.

Men alle får jo barnetrygd. tror den er på 900 kr, er ikke sikker.

Skrevet

Du kan gå til Tk og få papirene der, og så fylle dem ut hjemme, og så levere dem igjen. Det gjorde iallefall jeg. Du kan sikkert også laste ned fra nettet, men hvordan vet jeg ikke..

Skrevet

Her er linken til skjemaet/skjemaene du må fylle ut

http://www.nav.no/page?id=328

Det ene skjemaet er det arbeidsgiver som fyller ut (tror jeg. Slik er det i allefall der jeg jobber)

Skrevet

Noen som vet om barnetrygd er noe man får automatisk?

*termin 25.10*

Skrevet

Jeg lastet ned skjemaet fra trygdeetaten.no og sendte det i posten. VELDIG viktig at du sender inn dette skjemaet. Tror det heter krav om fødselspenger. Barnetrygden kommer visstnok automatisk.

Skrevet

jeg fylte det ut når jegvar i uke 29-30 det skal jo være inne ca 3 mnd før termin...

fikk da brev i posten en stund senere at den var til behandling, men var ikke ferdig behandlet før ungen var født. og det kunne ta noen mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...