Gå til innhold

Oppsal kontra Lambertseter - "markedsundersøkelse"

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, vi bor på Lambertseter og vi tenker så smått å flytte nordover pga. barn - hvet veldig mange tenker slik at de ikke vil bo i f.eks Oslo når babyen blir større osv osv osv osv......

vi bor nå på Lambertster og stoooortrives, (naboen vår har også kommet med konkrete bevis..hihi..) og skulle d over all formodning bli aaltfor trangt i den 65 kvadratsleilighet med den vakre lille skjønne jenta vår så må vi nå flytte på oss....og Oppsal er ikke akkurat et alternativ nå men hvem hvet...

nå har d seg slik at jeg har ei som bor på Oppsal som sier d er myye bedre der borte enn her på L.seter..noe jeg ikke helt synes selvfølgelig.. Men d e no såå bra at ho he funne plassen sin her i livet..:) d er jo d som er viktig, at folk trives der en bor

så hva synes dere som har bodd på begge plassene ?``??

- med tanke på familie

-barnehage

-skole

-ungdomskole

Skrevet

Jeg har bare bodd på Bøler, jeg da, så jeg kan jo ikke sammenligne... Men trivdes utrolig godt der! Vet ikke om det gjelder Oppsal også, men på Bøler har de i alle fall satset veldig på barn/ungdom pga de nynazistene som holdt til der tidligere... De har fått brutt opp i det miljøet nå, men fortsatt satser de som sagt mye på barn/unge. To barneskoler på Bøler, en nede ved senteret og en "oppe i skogen". Den "oppe i skogen" (Nøklevann heter den) har veldig godt rykte på seg.

Og på Bøler bor man jo veldig nærme skogen da, kun få minutter fra Nøklevann med bade, fiske og kanomuligheter... :o)

Vet ikke noe om barnehagedekning der, men broren min har hatt jenta si i åpen barnehage, den var visst veldig bra.

Jeg jobbet selv i hjemmesykepleien litt der, og eldreomsorgen var visst heller ikke så verst. (Bra er den nå ikke noe sted, men litt bedre på Bøler enn andre steder...)

Så det var mitt skryt av Bøler.

Problemet er at det nesten ikke finnes store leiligheter der, folk som bor der vil bli boende. Så når det endelig er noe større til salgs går prisene høyt til værs... Så da flyttet vi til Vestli... Og det er faktisk bedre enn sitt rykte her! ;o)

Skrevet

Jeg har bare bodd på Lambertseter så kan jo egentlig ikke svare direkte på ditt spørsmål. Jeg trivdes godt på Bergkrystallen, men vi valgte allikevel å flytte pga. liten plass. Vi flyttet til en annen kant av landet, men har aldri angret. Når man bor en plass og har det bra, tror man gjerne at ingen andre plass er bedre. Nå ser jeg mye negativt med Lambertseter plutselig. Sett opp en pluss og minusliste og vei for og imot flytting. Ikke flytt før du er sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...