Snartbaby Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Ja da er første kontroll unnagjort! Endelig! Siden jeg ikke kunne gi nøyaktig dato om siste mens siden jeg hadde SA i Juli så gikk de motvillig på å tro på min befruktningsdato som var 3 august. De hadde vel ikke helt troen på det men etter å ha fylt ut skjema og sjekket blodtrykk og blodprøve og sånn så ble jeg sendt inn til gynekologen. En utrolig hyggelig mann på Ahus!! Jeg skal gå fast på alle svangerskapskontroller på sykehuset siden jeg har hypertyreose og vil gå der hver 4 uke. Den gode nyheten var at han hadde ultralyd som han vil bruke hver gang jeg er der!! Hadde med sambo så vi fikk se på skjermen (utvendig ul) og jeg begynte nesten å grine, der var det leven! En liten krabat som drev aktivt med skyggeboksing og fotballsparking, ja til og med et lite vink fikk vi! Og så viste det seg at fosteret var nøyaktig like stort som om befruktningen skjedde 3 aug, så jeg hadde temmelig oversikt hehe. Det ble blandede følelser siden kvalmen nå omtrent har gitt seg og at jeg leter stadig etter graviditetstegn. Sambo har også vært litt reservert i det siste men jaggu gikk det ikke opp for han også nå. Gikk gjennom forrige fødsel og hva jeg ikke vil denne gangen. De var utrolig forståelsesfulle og veldig informative. Hadde en utrolig positiv opplevelse kontra forrige gang jeg gikk gravid, og fikk 5 min hos fastlegen min hver gang, gikk kvalm i 6 mnd og hadde det ugreit. Nå ser det mye lysere ut og vi gleder oss masse! Jeg fikk også med et lite ultralydbilde og klarte ikke annet enn å glo på det resten av kvelden. Nå er det 12 fullgåtte uker til fredag men vi skal vente litt til med å fortelle omverdenen det (bortsett fra nærmeste fam), da vi trenger å fordøye ting litt selv. Nå står det også at jeg akkurat har 200 dager igjen, og for mange virker nok dette lenge, men for meg betyr det at jeg har dårlig tid hehe, må fikse barnerom, finne frem barnetøy, vaske hus, bytte bil etc hehe så nok å henge fingrene i! Om 6 mnd kommer et lite nytt vidunder til denne verden! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6641507-f%C3%B8rste-kontroll-unnagjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
coscos Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Så rørende å lese innlegget ditt, du ble befruktet på min bursdag! Alltid rørende å se den lille på UL, spesielt når man har vært gjennom tøffe tider tidligere. Og, å bli tatt på alvor av legene er veldig viktig, å ha noen man stoler på og føler seg fortrolig med betyr utrolig mye. Virker som du har kommet til rett person på sykehuset nå. Jeg også visste befruktningsdagen, og min lege tok utgangspunkt i dette når hun regnet ut termin. Og, pga. tidligere aborter skal jeg få tett oppfølging av legen, jeg også. Føler dette veldig betryggende. Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet! Selv er jeg ca. 1 uke etter i løypa. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6641507-f%C3%B8rste-kontroll-unnagjort/#findComment-6641675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå