Gå til innhold

Under rier og fødsel og sånn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å kaste opp under riene og under fødselen?? Jeg har nemlig fobi for å kaste opp. Jeg gjør det ALDRI, for jeg er ordentlig redd for det..jepp...jeg er rar... Jeg har like stor fobi for å spy, som noen har for edderkopper og slanger.

Men er det vanlig, når man har rier og føder, at man gjør det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fødd to ganger og har aldri spydd. Det går nok bra.

Skrevet

Jeg spydde ikke, men har lest at det er ganske vanlig under åpningsfasen tror jeg det var.

Skrevet

Jeg spydde ikke sist.Var ikke litt kvalm en gang.Eller jo en gang,men det var da jeg prøvde lystgassen,og den lukta der klarte jeg ikke:-)

Men,utenom det var jeg ikke kvalm et sekund.

Skrevet

Jeg spydde, kom spontant pga smertene, kunne ikke noe for det. Men himmel, når man har det så vondt at man spyr, så tenker du ikke så mye på det da:) Tror ingen andre heller bryr jeg om det! Men jeg forstår at det er viktig for deg å ikke spy, for meg er det viktig hvilken farge det er på gardinene i rommet jeg skal føde, ikke alle som har forståelse for det for å si det sånn:) men viktig er det for det om!

Skrevet

Det er liksom ikke at det ikke er viktig for meg, men det at jeg har en fobi for dette... En angst som jeg ikke klarer å beskrive liksom...

Akkurat som om noen besvimer når de ser blod, eller ikke tør å se en edderkopp på tv en gang...helt sånn er det... Jeg har vært sånn siden jeg kan huske, vet ikke hva det er som har gjort det altså... Men jeg har seriøst ikke kastet opp på 18 år... Ikke greit...:) Overlever nok altså...men kjenner nå at jeg får litt noia når jeg tenker på det...hehe..

Jeg er en raring....lol

Skrevet

Jeg har også født to ganger, og ikke spydd noen av gangene. Men man hører jo om de som gjør det...

Skrevet

Godt å høre at noen ikke gjør det også.... Får håpe at jeg ikke er i nærheten av å gjøre det jeg også....puh...

Bekymrer meg for å spy, ikke for å presse en unge ut av meg...jaja...vi alle har våre laster....hehehe...uff....

Skrevet

søsteren min spydde vist skikkelig. Hun viste ikke at hun kom til å få så vondt at hun spøy, men det gjorde hun..

Så om du er en som blir kvalm av smerte, så kan det jo hende at du kaster opp ja.

Skrevet

Spydd to ganga... men hadd ikke nå ondt eller nå... men plaga ikke mæ så mye da...

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen som har spydd under fødsel, dette var nytt for meg. Har født to ganger tidligere uten å være det minste kvalm, vondt-ja, men ikke kvalm. Satser på det samme denne gangen......

Lykke til med deg, det går sikkert helt fint!

Skrevet

det kommer sikkertt an på hvordan du reagerer på smerte. jeg er avtypen som alltid blir kvalm og spyr når jeg får skikkelig vondt. desto vondere jeg får, mer kvalmen blir jeg, og når det "toppen" så spyr jeg.. slik er min mor også.. helt lik. men siden du ikke har spydd på 18 år, så kan vel ikke du være av denne "typen" hehe.. samboer feks spyr ALDRI nesten.. utenom den ene gangen el noe han har hatt skikkelig omgangssyke, så han hadde sikkert ikke spydd under en fødsel:P

Skrevet

Kommer vel ann på det...noen har jo lettere for å spy enn andre. Jeg spydde en del under åpningsriene....mest til å begynne med. Spydde ikke under fødsel.

Skrevet

Jeg var ikke kvalm under forrige fødsel, og spydde heller ikke :o) Men har også litt angst for at det blir anderledes denne gangen, HATERr å kaste opp!

Men det er vel som flere sier, at man ikke klarer å bruke krefter på å tenke på det når fødselen først er i gang.

Skrevet

jeg kastet veldig opp da jeg skulle føde forrige gang. men jeg ble i desto bedre form etterpå da! :-)

Skrevet

jeg kastet opp hele dagen faktisk....fikk aldri i meg næring, alt kom ut igjen :(

Skrevet

jeg synes også det er ekkelt å kaste opp og var ikke i nærheten engang da jeg fødte. ville hverken på do eller kaste opp jeg så alt gikk bare fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...