Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Vi reiste med fly i Norge med våre to små under 2 år. Det var så vidt vi fikk komme med siden vi ikke hadde pass til de små, og det var ikke sikkert vi fikk komme tilbake. Reiste med SAS. Er det virkelig nødvendig ned pass innenlands?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 ID-kort! De er forpliktet til å sjekke ID med bilder på alle passasjerer.
Mersa og gutta <3 Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Hvem har id-kort til barn da!? Hvis ikke man har reist utenlands så er det vel ikke så mange som har pass til barn heller....Synes det er rart om småbarn må ha legitimasjon for å fly innenlands!
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hva er alternativer til pass for så små? Vi skal ut å reise i jula.
3tettesmå Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Så merkelig. Jeg var ute og flydde nå i høstferien med min baby på 4 mnd. Vi reiste mellom Norge og Danmark med SAS og jeg måtte ikke vise legitimasjon på babyen. Flaks, for jeg har heller ikke noe pass til han. Vi skal ut å reise igjen om en måned så da skal jeg jammen ringe SAS å høre hva som kreves. Litt kjedelig å bli nektet adgang.
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Ja, det var ikke noe hyggelig. Jeg har lest før at det skal holde med føselsattest, men det gjør det tydeligvis ikke. Det var ikke noe problem når vi skulle reise tilbake. Da spurte de ikke etter noe ID til de små, heldigvis. Jeg skal ringe SAS og høre.
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Hmm, dette var rart! På informasjonen i SAS sa de at det ikke var nødvendig med pass innenlands, og at fødselsattest er tilstrekkelig for smårollinger. De syntes det var underlig at dama på Gardermoen hadde sagt noe annet. Jeg satser på at dette stemmer og at vi får reise til jul også. Ville bare meddele dette så jeg ikke skaper forvirring for andre reisende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå