Gå til innhold

Desperat etter råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som er 12 dager gammel og hun vil ikke sove om natta. Hun sover bare hvis hun får ligge inntil puppen, nesten som om at hun bruker den som smokk..

Også når vi legger henne på ryggen ligger hun og "tar i", er det noen som vet hva dette kommer av? Får hun for mye mat slik at det er knip i magen? Hun raper når hun har spist så jeg skulle tro at hun fikk ut lufta...

Og når kan man begynne med smokk? Begynner å bli rimelig sliten av å være oppe hele natta.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne med smokk når amminga er ordentlig innarbeida, dvs at ho har lært seg riktig sugeteknikk, og at denne ikke ødelegges av smokkbruk. Ellers så har jeg ingen tips, har ikke fått mi jente ennå...

Skrevet

Prøv å gi henne smokk hvis sugebehovet er stort.

Og enkelte nyfødte må ligge litt på magen under oppsyn før de snues over på rygg. Full magesekk og ryggleie kan være ubehagelig for de alle minste.

Skrevet

Sånn var jenta mi også, vi slet litt i begynnelsen. Vi fant ut at hun trengte varme. Vi kjøpte en bamse med varmeflaske som vi la i senga hennes. I tillegg fikk hun en "nasevarmer" dvs en gassklut over ansiktet. Det høres helt teit ut, men det funket. Tok det opp med helsesøster og hun sa at dette var vanlig fra gammelt av.

Etter dette roet det seg mye, og vi fikk sove godt igjen. Jeg synes det var ekkelt med den kluten over ansiktet, men så lenge det var gassklut så skulle det være greit.

Jeg har begynnt med tutt på begge etter vi kom hjem fra sykehuset.

Skrevet

Jeg har begynt med smokk på begge jentene mine når vi kom hjem fra sykehuset. Har ikke hatt noen problemer med ammingen pga det.

Ellers likte nr. 2 å sove best på siden. Hun sov mye roligere da. Vi støttet henne opp med dyna si slik at hun ikke skulle velte over på magen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...