Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Må bare få ut litt frustrasjon... Min samboer KLARER ikke stå opp om morgenen... Enda han står opp for å går på do lenge etter klokka har ringt første gang, så går han tilbake til senga for å sove mer, selv om det bare er for fem minutter. Da får han jo selvfølgelig dårlig tid når han først står opp, og det er da han blir til Mr Hyde. Han blir til en ufordragelig person, som er ubeskrivelig sur, han blir frekk i kjeften mot meg, og han nesten ødelegger ting hjemme. H Han river ting ut av hyllene når han ikke finner ting, han er sier ting til meg som jeg blir kjempe lei meg for, prater nedlatende til meg, og kaster ting rundt omkring i leiligheten fordi de ligger i veien eller noe sånn. Det ender jo opp med at jeg begynner å gråte, for jeg blir jo lei meg når han sier ting som jeg syntes er sårende og når han er på nippet til å ødelegge ting vi har her hjemme. Jeg er en person som alltid våkner tidlig, så jeg har prøvd å vekke han, men da blir han jo sur da også. Det er nesten sånn at jeg prøver å ligge å sove til han drar om morgenen, men det er nesten helt umulig for meg, for når jeg er våken så er jeg våken... I og med at jeg våkner så tidlig, så har jeg pleid å lage frokost og lunsj til han som han kan ha med på jobben, men jeg syntes ikke det er noe koselig å gjøre det lenger, for han er så sur og ekkel om morgenen... Det har blitt sånn at han nesten forventer at jeg lager mat og tar det for en selvfølge, det er også en av grunnene for at jeg gjerne vil sove til han går på jobb... Føler ikke det jeg gjør blir satt pris på, det er ikke noe koselig når han bare napper matpakka ut av hånda mi, og buser ut døra, sur og grinete. Så kan han komme hjem fra jobben, blir som ei lerke, kosete og verdens beste gutt igjen,han er som Dr. Jekyll og Mr.Hyde.... Da lurer jeg på...hva skjer inni hodet hans...??? Hva med å stå opp med en gang klokka ringer, hva med å prøve å oppføre seg sivilisert selv om man er morragretten og har dårlig tid. Tross alt hans egen feil. Jeg kommer ikke til å gjøre det slutt med han pga dette her, men jeg syntes det er fryktelig slitsomt og sårende. Jeg får ingen god start på dagen av dette her. Noen som har noen ide. Har jo prøvd å snakke med han, men Mr.Hyde kommer fordet om morgenen altså... Er det bare jeg som har det sånn?? Vil bare legge til at han IKKE er voldelig mot meg da....det hadde jeg ikke tolerert, bare så det er sagt. Han er IKKE voldelig.
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Uffameg, høres ut som om han er i overkant morgengretten,ja... Min svoger er faktisk likedan, han er så pissesur før han har fått seg en kaffekopp at det er helt forferdelig(vi er ofte på hytten sammen..) Tror iallefall ikke at jeg hadde giddet å servere frokost og lunsj, hadde gitt grei beskjed om at den kommer med god oppførsel, iallefall sivilisert oppførsel... Så får han prøve å pelle seg i seng litt tidligere om morgenen??
♥sjiga♥ Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 vet ikke hvordan dette kan ungås for mannen din er nok skikkelig morragretten. har dunoen gang prøvd å vekke han v\men litt sex? det er jo en så deilig start på dagen at det går jo ikke ann og være sur. sørge for at dette skjer på et tidspungt slik at han ikke får dårlig tid. selfølgelig ikke noe en gjør når en ikke har lyst selv. hva med å få han til å fikse alt han trenger kvelden før? slik at det han skal ha med seg og på seg ligger klart. da trenger han ikke fly og lete etter ting. dette gjelder også og legge frem det han skal ha på seg. og han er jo mann så dette burde han fikse helt selv. finnes det andre måter du kanunngå han på morgenen. enn å late som du sover. ta opp alt slikt med han om kvelden. og gjør klart at matpakka ikke er ern selfølge. og den smører du ikke om du ikke gidder og det gjør du ikke hvis den ikke tas imot skikkelig. syntes selv det er kos å lage matpakker med småå lapper i men jeg gidder ikke hvis han ikke engang kan gi meg et smil for den. på samme måte som jeg ikke regner med at han gjør noe for meg uten at det blir satt pris på. noen mennesker er morgen grettne og det er vanskelig å gjøre noe med. hvis det altid har vært stress og sure fjes i dethejmmet han har vokst opp i så vet han ikke at morgenen kan være verdifull og koselig og da er det ikke lett og ville stå opp. kansje dere sammen kan finne måter på og gjere morgene mere verdifulle slik at han begynner å glede seg tilå stå opp. men dette er sikkert vanskelig nesten umulig. hvis ingen ting fungerer så finn måter du og deres fremtidige barn kan unngå han på morgene slik at deres dag ikke starter dårlig pga hans humør. så kan dere ha det koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå