Gå til innhold

I USA.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne gangen skal jeg foede i USA, og her er det helt normalt aa bli satt i gang FOER termin!! En venninne av meg ble satt i gang en uke foer termin fordi hun foelte seg saa ubehagelig (ingen fysiske problemer annet enn hva alle sliter med, som vanskelig aa sove om natten osv). En annen venninne ble ogsaa satt i gang en uke foer termin fordi babyen var saa stor, 3.5kg, og legen mente det var ingen vits i aa vente til babyen ble for stor!!!

Amerikanske babyer er gjennomsnittlig mindre enn norske, og jeg begynner aa skjoenne hvorfor hvis "alle" blir forloest foer termin, enten ved KS eller fordi de blir satt i gang.

Min foerste ble tatt med KS, altsaa har jeg ikke noe valg denne gangen - det maa bli KS!

Saa til dere som er dritt lei av aa vente... mye aa kritisere USA for, men tenk saa deilig aa slippe aa bekymre seg om "kanskje 2 uker overtid", hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I USA er alt så mye annerledes enn i Norge har jeg inntrykk av. De få som føder vaginalt bruker oftes epidural. Så på dr phil en dag om ei jente som ikke hadde rukket å få noen form for smertelindring å hun fikk stående aplaus for at hun hadde født vaginalt uten smertelindring!! Sykt, spør du meg.

Vi kvinner er faktisk laget for å føde barn. Syns det er utrolig rart at så mange i USA å ellers rundt om i verden føder med KS. Hvis dette fortsetter i alle verdens land er det til slutt ikke en kvinne igjen som kan føde vaginalt.Skremmende utvikling syns jeg!! Mener på ingen måte å kritisere de som MÅ ta KS, men syns at de som kan føde vaginalt bør gjøre det.

Skrevet

Så de tar KS nå på deg bare fordi du tok KS sist??? vil de ikke la deg føde vaginalt på bakgrunn av forrige KS??

Skrevet

Det stemmer: Har man KS fra foer faar man ikke lov aa foede vaginalt! Det finnes sikkert unntak, det er opp til hver enkelt lege, men saann er det naa for alle jeg har truffet/snakket med. Har man KS fra foer er det en bitte liten risiko for at det gamle saaret skal sprekke under foedselen. Risikoen er veldig liten, men konsekvensene veldig serioese. Dette er forklaringen som brukes her. Jeg har en annen forklaring: Her er det den legen som foelger deg gjennom hele svangerskapet som skal ta imot babyen.... og det er praktisk for dem aa ha et planlagt tidspunkt! "Neste mandag kl.9:00" istedenfor hvilken som helst dag naar som helst paa doegnet, hehe.

Skrevet

I USA passer en mye bedre på den gravide enn i norge.det er fordi du betaler dyrt for kontrolene.Her er det staten som betaler og da skal det spares penger.Du kan gå 21 dager overtid her.Det hadde ALDRI skjedd i USA.

Lykke til med ks ditt.Jeg skal ta ks denne gangen.Fy f..så mye pepper jeg har fått for det.Men har født vaginalt 3 ganger og det har vært komplikasjoner hver eneste gang..så det er godt å få bestemme litt selv denne gangen :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...