Gå til innhold

kvalme og sykemelding?

Anbefalte innlegg

hvordan er det med dere som er kvalme..er dere alle i jobb? jeg er ganske kvalm hele tiden..litt opp og ned liksom, men orker ikke tanken på jobb som regel,heller prøve spise noe jeg liker.så er jeg kjempetrøtt...lyst sove hele tiden.lurer på å sykemelde meg,har ikke vært det så langt. er ikke så langt på veg heller..er det lett og få sykemelding for oss som er gravide? jeg hater å være sykemeldt fra jobb....men må nesten tenke på meg selv og den lille :) har vi noen spes rettigheter som jeg burde vite om? sjefen har vel krav på å vite hvorfor jeg er sykemeldt...bor på et lite sted.så folk skjønner det vel uansett når jeg er borte fra jobb, og det treffer meg jo..må nesten utenom døren iblandt og er jo ikke kvalm hele tiden..bare nesten..:( hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6639414-kvalme-og-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 100% sykemeldt. Er konstant kvalm og spyr flere ganger daglig.

Min lege sykemeldte meg i 4 uker uten å mukke. Hun mente det er aller viktigst å ta vare på kroppen sin og sette egne behov først når man er gravid (hun har 6 barn selv).

Sjefen din behøver ikke å vite hvorfor du er sykemeldt. Du kan be legen skrive en annen grunn enn svangerskapskvalme på sykemeldingen din.

Jeg ble uansett avslørt med en gang på jobb da de fikk vite at jeg var sykemeldt. En mente hun hadde sett det på meg og da gikk ryktene fort..

Men, men... om de får vite det nå eller om fire uker... Gidder ikke bry meg med det, så alle fikk vite det da jeg ble sykemeldt.. Godt å kunne syte till også, da, så dårlig som jeg er hele tiden...; )

Hei

Jeg er kvalm hele tiden, så jeg fikk aktiv sykmelding fra min lege. Da er det trygdekontoret som betaler alt. Og du kan komme å gå litt som du vil på jobben. Så nå jobber jeg ca 11:00-16:00 hver dag....Fungere fint for meg i allefall. Kan bli litt ensomt å sitte hjemme alene å være "syk" hver dag. Det er et ork for meg å komme meg ut dørra. Men går greit å være på jobben noen timer, selv om jeg er kvalm. Ta vare på deg selv.

Hei!

Nå har jeg gått kvalm i snart 3mndr og jeg er så spent på om det gir seg, for selv om jeg har greid å gå på jobb til nå har jeg krøpet til korset i dag og ringt lege og bedt om sykemelding. Orker ikke å gjøre mye på jobb uansett når jeg er der da jeg må passe på så jeg ikke må løpe på do hele tiden. Det føles ille å be om det, og sjefen kommer ikke til å bli veldig blid. Hun ble ikke over seg blid da jeg fortalte jeg var gravid heller. (Legg merke til "hun"). Sånn kan det gå...Håper det gir seg, for jeg synes rett og slett det er veldig slitsomt :) Aktiv var ikke så dumt. Jeg må nok innom av og til uansett tenker jeg...Når en er vant til full gass er dette litt overgang...Flere som sliter med denne følelsen?

• 3 måneder senere...

Hei!

Jeg har vært sykmeldt i to uker pga kvalme og svimmelhet.

En dag tenkte jeg at det var for ille å være sykmeldt pga kvalme, men så smalt på dagen etterpå og jeg lå i sengen hele kvelden..

Så det skulle jeg aldri ha tenkt! hehe

Nå skal jeg på jobb igjen på mandag, kjenner jeg gruer meg litt. Stresser litt med tanken på å plutselig måtte gå fra for å kaste opp.

Samtidig er det FRYKTELIG kjedelig å sitte hjemme... Orker jo ikke å gjøre noe heller. Rydde,vaske og lage mat er tunge ting å sette igang med syns jeg. Matlysten er jo heller ikke der.

Så på en side; jeg har lyst til å ha masse energi og jobbe

På den andre siden; kroppen min vil bare ligge i senga og synes synd på seg selv...

Annonse

Hei!

Jeg hadde også aktiv sykemelding fra jobb, men vanskelig dersom jobben er avhengig av å ha noen der og de ikke setter inn vikar for deg...Følte meg tvungen til å gå hver dag... Kunne jeg kommet og gått når jeg ville hadde det gått, for jeg ble ekstra dårlig når jeg ikke fikk sove til jeg våknet av me selv...søvn var veldig viktig for å minske kvalmen... Jeg var ikke bare kvalm, jeg kastet opp så å si gjennom hele svangerskapet...

• 2 uker senere...

Jeg var sykemeldt hele svangerskapet, fra uke 6 og helt ut. Hadde 50% sykemelding noen få uker midt i bare for å komme meg ut litt.

Synes ikke det var noe gøy å skulle si det til sjefen, for jeg ble sykemeldt første dagen jeg var fast ansatt. Men tenkte som så; ærlighet varer lengst, en gang må jeg jo si det likevel. Gjør det som er best for deg og barnet, det er allikevel ingen som kommer å takker deg for å stille opp på jobben dårlig... Og når du ser tilbake på det er det bare noen måneder av et langt arbeidsliv. Ikke kast bort tid på å ha dårlig samvittighet. Og hvis du slapper av og sover masse, så kan det faktisk hende at du føler deg litt bedre også.

Jeg føler med deg og ønsker deg lykke til.

• 4 uker senere...

Jeg var sykmld fra begynnelsene og i 4 uker framover 100 og 50%. Nå jobber jeg men det går ikke så veldig bra. Blir veldig kvalm og utslitt av jobbingen. Har ikke tungt arb, men jeg kjører mye bil og når jeg sliten med luft og fordøyelsen er det et rent h... og ikke komme seg på do når man må. Får krampe i magen og blir kvalmere og kvalmere for hver dag som går når jeg jobber. Bruker over en dag på komme meg igjen, da sover jeg i 15-17timer og får gått på do når jeg må, hehe. Det er nydelig. Da er jeg nesten ikke kvalm. Jeg skal begynne i ny jobb om 14dager og gruer meg veldig, da jeg er redd jeg ikke kommer til å holde ut så lenge. Gikk tur i dag, og da begynte bekkenet å kødde alt. Er ikke mer 10+6 jo,sukk......

• 2 måneder senere...

Hei

Jeg er 100 % sykemeldt og har vært det fra uke 7. Kvalmen gjorde at jeg fant ut at jeg var gravid da jeg blir kvalm før mensen skal komme. Nå er jeg 20+5 og fortsatt like kvalm. Prøvde meg på jobb i 40% men måtte gi opp. Jeg sitter i telefonen hele dagen, og siden jeg blir verre av å snakke og stresse sier det seg selv.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...