Gå til innhold

Har sett bilde av mini'n i magen!

*Maggi*

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat passert uke 8, og i går var vi på Ullevål og fikk tatt UL av mini. (Fikk barn i uke 27 sist, så derfor får vi nøye oppfølging fra tidlig i svangerskapet).

Så utrolig godt å se at der var det et lite "nurk" på 13,6 millimeter, og et bittelite hjerte som banket :-)

Alt så bra ut, jeg ble beroliget og har nå begynt å få troen på at dette skal kunne gå bra. Helt utrolig at man kan se alt dette selv om det er så lite.

Har hatt litt angst for å miste etter at jeg testet positivt, blant annet fordi jeg ser at det stadig vekk er noen av oss voksne gravide som mister.... Har nettopp fyllt 40 år, og føler på en måte at dette er min siste sjanse til å få et barn til (har en datter fra før som nå er 3 år).

P.g.a. at vesla måtte tas med keisersnitt i uke 27 sist p.g.a. morkakesvikt, så har jeg allerede fått delvis sykemelding (20 %) og kommer til å bli 100 % sykemeldt fra ca. uke 18. Ser for meg at vintermånedene vil kunne bli laaange her hjemme, men mann på jobb og datteren i barnehagen... Får vel finne meg en hobby, eller lage meg en liste på hva jeg burde få gjort her hjemme og jobbe meg nedover på listen. Men, jeg er et sosialt dyr, og trenger sosial omgang med andre, men i min omgangskrets kommer nok de aller fleste til å være på jobb de dagene jeg kjeder meg.... Vel vel, årsaken til at jeg skal kjede meg hjemme noen måneder er jo høyst ønsket, så det får heller stå til!

Ønsker alle voksne gravide lykke til i tiden fremover mot termin - og: tidlig UL anbefales : )

Fortsetter under...

Var ikke det deilig å se det lille hjertet slå?! Var selv 7 uker på vei og tok UL privat for å få visshet. Ble anbefalt det av jordmor så jeg slapp å gå rundt å vært bekymret. Fyller 44 om noen dager og er 34 uker på vei nå. Ble tidlig sykemeldt for å ta livet med ro - og tiden har igrunnen gått veldig fort. Var riktignok heldig med å gå hjemme når sommeren var på sitt beste. Håper du finner på noe kjekt å gjøre disse månedene og tenker masse på den store gevinsten til sommeren!

Lykke til!

Det var superdeilig når jeg så den lille grå flekken bevege på seg med taktfaste slag!

Hvor tidlig sykemeldt ble du? Er det din første?

Skal nok se til å få meg en "hobby" etter hvert, er ikke typen til å bare sitte her. Vi går en spennende tid i møte!

Lykke til til deg også!

Hei igjen!

Jeg ble sykemeldt allerede da jeg var 11-12 uker på vei. Dette kommer av min historie, alder og type jobb. Hehe...hold deg fast...dette er min 3. og de andre to er 20 og 22 år, så man kan vel trygt kalle det en attpåklatt. Men utrolig fint å være gravid i moden alder - en helt annen erfaring synes jeg. Vi gleder oss veldig og det er jo ikke så lenge til nå!

Nyt tiden fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...