Gå til innhold

gravid etter cerazette?

Anbefalte innlegg

Hører egentlig til på bli gravid, men tenkte å høre med dere om noen av dere gikk på cerazette før dere satte i gang med prøving? Hvor lang tid tok det før dere ble gravide, og før dere fikk tilbake normal syklus. Jeg har ikke hatt mens i det heel tatt mens jeg har gått på pillen, og har satt i gang med prøving uten å ha fått tilbake mens. Er spent på hvor lenge jeg evt. må regne med å vente?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6638535-gravid-etter-cerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en normal mens etter jeg sluttet med cerazette (etter 4-5 uker) og ble deretter gravid måneden etterpå. Jeg gikk på cerazette ca. 4 måneder - skulle forny resept på p-piller og legen anbefalte meg denne fordi vi ønsket å begynne prøving noen måneder etterpå. Hun sa at det var lettere å bli gravid etter bruk av denne pillen fremfor andre p-piller.

Tror de pillene setter fart på ting jeg.. Jeg hadde ikke mensen på 4-5 måneder , og det var så deilig. Så plutselig en dag begynte jeg å små blø - og gjorde dette i ca 2 mnd. Dette er visst vanlig ved bruk av cerazette. Da bestemte jeg meg for å slutte på de. Jeg ventet på at syklusen skulle komme som normalt.. Men 14 dager etter at jeg tok siste pille ble jeg gravid. Ikke helt planlagt at det skulle skje sååå fort, men nå er det bare fryd og gammen:-)Masse lykke til til deg!!

Annonse

ikke for å ta optimismen fra deg,men vær litt forsiktig,jeg sluttet på p pillen ble gravid like etter og mistet,grunnen til det var at livmoren ikke var helt klar etter p pille bruk atslimhinnene ikke var helt tilbake til denormale,legen anbefaler en normal syklus før du prøver etter at du har sluttet med p pillen..Så Lykke til :-)

Mulig det er noe i det... Men jeg trodde at det var pga vanskeligheter med å beregne termin, ikke at det er større sjangse for å miste.

Jeg vet at det er større sjangse til å bli gravid med tvillinger ved første EL etter p-pilleslutt. Det leste jeg på babyverden.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...