Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Gyn fant ved blodprøve at jeg ikke har hatt el. Vi har to barn fra før som ble til veldig fort og greit. Yngste er 3 år. Jeg har stresset veldig denne våren/sommeren og tipper at det er som med høna at da legger en ikke egg? Gyn ville sette meg på stimulerende middel umiddelbart (etter kun en blodprøve) er ikke det litt forhastet?

Er sykemeldt etter å ha gått på en skikkelig smell nettopp - reaksjon på allt stresset som nevnt over. Tenker selv at det er grunnet stress at jeg ikke har hatt el, men ikke vet jeg hva de kan lese av slike blodprøver?

Mitt spørsmål er hva disse stimulerende midlene gjør, hvordan de virker, bieffekter etc. Vil gjerne høre fra noen med god/dårlig erfaring fra disse. Jeg regner med at det er pergo hun tenker på (men hun sa ikke det). Vi ble enige om at jeg skulle stresse ned noen mnd. og ta kontakt da for å evt. begynne da, men jeg vil bare vite litt mer om dette før jeg evt. prøver...

usikker - på alt for tiden egentlig :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Selv om du har hatt eggløsning tidligere så kan hormonene ha kommet i ubalanse nå.

Jeg har en venninde som ble gravid når kondomen sprakk når de var 16 år. Hun klarte ikke å bli gravid når de faktisk prøvde 7-8 år senere. Hun fikk påvist ikke el etter blodprøve. Fikk pergo og på første runde ble hun gravid og har en sønn nå.

Tror aboslutt ikke at stress har noen påvirkning, men det kan vel uansett være greit å komme seg litt til hektene igjen før man begynner på slike hormoner.

Lykke til!

Skrevet

Men hva med bivirkninger og evt. hvis det viser seg at man tar eks. pergo når man allikevel har egen el (bare at den ikke var der akkurat i den syklusen blodprøven ble tatt?).Noen med erfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...