Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Heisann! Lenge siden sist vi skravla! Hvordan står det til med deg og spira? Litt nysgjerrig da vet du. Regner med at du har vært inne til UL nå. Selv rykka jeg tilbake til start for litt over tre uker siden. Så nå er jeg inne på tempe og teste karusellen igjen. Sjekk ff-charten min (http://www.fertilityfriend.com/home/mar79) å se hvor like denne pp og forrige er. Tror jammen kroppen er i ferd med å stabilisere seg. Nå mangler det bare at EL kommer så Klem fra meg!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Heisann mar79 Ja, det er lenge siden vi har skravla.. Så vannvittig synd at du mistet mar79.. Ble veldig lei meg for å høre det.. Hvor langt på vei var du? Jeg tittet på charten din, den ser utrolig lik ut til den forrige charten ja, så jeg håper at EL din kommer ganske snart.. Og så har jeg hørt at man er ekstra fruktbar etter SA/MA.. Så det ser jo positivt ut for deg!! Ja, jeg har vært på UL.. Var på UL onsdag i forrige uke. Det stod nydelig til med spiren min. H*n sparket i magen og tok seg til ansiktet og snudde på seg osv.. Var mere aktiv enn jeg kan huske at jenta mi var.. Formen min er kjempefin og jeg nyter å være gravid.. Jeg er heldig. Ikke alle har så fin form.. Jeg jobber 100% på jobben, og det gjorde jeg med tullemor i magen også.. Det er kjekt, for da går tiden fortere.. Håper og krysser fingre for at du får EL snart og at det blir klaff!!!!!!! Klem, 19+1
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2006 Hei igjen! Vet du, jeg fikk nesten like sterke streker på EL-testen i ettermiddag, og det var det samme som positiv for meg sist pp. Jippi! Da er det bare å vente på høy temp i morra eller fredag! Var ikke akkurat noe særlig da selve SA'en sto på, men det har gått ganske greit etterpå. Tror egentlig jeg var klar over at noe var galt innerst inne. Blødde/spottet siden 9dpo og var på UL da jeg var 7+1, og da var spira alt for liten i forhold til antall uker og vi så ikke noe liv. Ble sendt hjem med en ny UL time to uker etterpå. Men krampene kom i grunn med en gang etter UL, så da var det ingen tvil lenger. Heldigvis har kroppen ordnet opp selv, og tydeligvis så har kroppen endelig stabilisert seg. Så bra at du er i fin form, er jo nok av plager man kan få når man går gravid. Krysser fingra for at det fortsetter slik for deg! Det må være så spennende å få se babyen sin på ultralyd. Man blir jo liksom litt kjent med ungen og ser at det står bra til der inne. Hva slags ultralyd var det du var på da? Ser at det er mye prat om 2D, 3D og 4D (!) ultralyd her inne. Klem fra
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Ååå, JIPPI så kjekt at du fikk positiv EL test nå da,,!!!!!!!! Da er dere i gang da!! Flotte greier.. Jeg skal krysse fingre for klaff for dere.. Og denne gangen kommer det til å gå bra... Fint at kroppen din ordnet opp selv etter SA. Og når det først skulle gå galt så var det jo bra at du fikk forvarsel med den spottingen og med den UL du hadde og det var bra at det var såpass "tidlig" det skjedde.. Jeg har en bekjent som mistet i uke15.. Det er utrolig sent og blir ekstra trist oppi det hele for man har da slappet av fra frykten i 3 uker.. Det var vanlig UL jeg var på, altså 2D.. Det er den ordinære UL som alle får.. Det var kjekt å se den lille, og som du sier så får man litt mere forhold til knøttet da.. Og jeg har begynt å kjøpe litt babytøy også nå, siden jeg nå stoler på at alt kommer til å gå bra.. Klem, 19+1
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2006 Ja!!! Sterkt utslag på morgenens EL-test, og svakere utslag på testen jeg tok i ettermiddag. Jeg har tydeligvis EL i dag. Må hanke inn mannen mellom trening og traktorkjøring, he he! (Han er advart!) Er jo langt fra sikkert at det blir ei spire, men det er jo et stort pluss at hormonbalansen er bedre! Jeg gleder meg kjempemye til å begynne å handle inn utstyr, har jo ingenting fra før da. Men oppi huet mitt så er barneseng, stellebord og lekegrind allerede plassert rundt omkring i huset. Fikk jo noen uker å pønske på dette da. Tror det er riktig det du sier om å miste senere i svangerskapet. Man merker jo mer på kroppen for hver dag som går, og en SA rundt f.eks. uke 15 må da være en helt annen fysisk opplevelse. Det jeg merket mest var at jeg følte meg så utrolig tom etterpå, men når det var gått et par dager så var jeg ikke så trist for det lenger. Vi fikk jo noe positivt ut av det, og det var at vi nå vet at vi kan klare å lage ei spire. Satser på at vi har brukt opp uflaks-kvota vår! Synes tida går så utrolig fort, tenk at du allerede er i uke 20!!! Det er jo så godt som halvveis jo! Er det sånn at du kjenner liv der inne nå? Klem fra nysgjerrige
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Hei igjen mar79! Bare koselig at du er nyskjerrig,, det er sånn man får venner og får masse informasjon osv.. :0) Ja, jeg kjenner liv nå.. har gjort det siden uke 12 egentlig,I starten var det bare bobling og sommerfugler liksom, Men det var svakt da.. Og har holdt seg svakt frem til nå, men jeg kjenner romstering og noen dempede spark ja.. Jeg har nemlig morkaken på forsiden nå,, så da kjenner jeg ikke så veldig kraftig spark enda.. Mere bare bevegelse og romstering. Og så noen spark i ny og ne hvis de treffer utenfor morkaken på siden av livmoren og ikke for langt bak mot ryggen min, for der kjenner man ikke mye.. Hvis jeg får et spark som treffer så jeg kjenner det, da bryter jeg ut i et smil og tenker "åå, vennen, du ville si hei?" Ja, på tirsdag som kommer er jeg halvveis.. Rart å tenke på. Jeg syns det har gått veldig fort denne gangen.. Jeg er veldig enig Mar79... Dere MÅ bare ha brukt opp uflaks-kvoten nå, så nå må det bli baby av neste spire,. Håper det ikke tar for lang tid å få neste spire på plass.. Jeg skal heie på deg jeg!!!!!!!! Klem. 19+2
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2006 Tusen takk for heiinga Vi har visst igjen en liten rest på uflaks-kvota. Temperaturen min har enda ikke steget, EL-testen i går var negativ, og slim og tapp er fruktbar enda. Blæh. Du som vet så mye: er det mulig at EL kan komme så sent? Eller er det slik at kroppen mislyktes i å få til EL? Her blir det nok løping til soneterapeut neste pp, for å pushe på kroppen. Koselig å høre om spira di og å kunne følge med deg litt. Og som du sier så er det jo kjekt å vite litt om hva man kan forvente seg selv. Kjenner nå at jeg stor-gleder meg til egen sommerfugl i magen Vil gjerne høre mer om spiringa di jeg! Klem
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 14. oktober 2006 #8 Skrevet 14. oktober 2006 Hei mar79 Jada,, EL kan enda komme.. I syklusen før jeg ble gravid kom EL 17 dager på overtid.. Så jeg måtte jommen vente lenge på den. Fikk jo pos el test 17 dager før og var såå klar for EL, og så kom den aldri.. Og slimet forsvant igjen og det varte og rakk.. og så plutselig fikk jeg slim igjen (tror jeg) og vips så var EL kommet. Jeg husker ikke om jeg fikk pos EL tester igjen da,, men såg i alle fall på tempen at EL var kommet... Du kan virkelig glede deg til din egen sommerfugl i magen ja... Min spire har virkelig latt kjenne fra seg i dag.. Da jeg satt på gulvet hos min søster og lekte med tulla mi og med min søsters jevngamle sønn da sparket spiren masse og viste at h*n var våken.. Det er herlig å kjenne.. Fikk noen små spark på kvelden også,, og nå enda litt senere, i skrivende stund sparker h*n litt til... Utrooooolig kjekt å kjenne.... Klem 19+4
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2006 Bare en liten oppdatering fra meg Jeg tok en ny EL-test i kveld, og den var positiv!!! Så kanskje jeg ikke trenger å vente så lenge.... Er jo ikke noe annet å gjøre enn å vente på temp.stigning. Tror jeg tar kvelden nå, så er jeg spent på hva termometeret viser i morra. Natti natt til deg og akrobaten!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Oj, så spennende da!!! Nå må du ikke glemme å ha kos mens dere venter på el temp stigning da!! Sånn sett er det kjipt med temping,, at når tempen går opp er som regel sjansen for unnfangelse borte vekk.. Så man må kose fra testen blir positiv.. Men når det er sagt,, så tror jeg at jeg faktisk unnfanget på el tempstigningsdagen. Jeg hadde sjekket tempen min på kveldstid i tillegg over endel dager. Og da jeg sjekket dagen før EL var tempen fremdeles lav, Og så neste morgen var den høy,, Så da hadde EL kommet i løpet av natten,, Og jeg krøp bort til mannen og fikk kos kl.05.30,, og dermed traff vi EL!!!! Og det var denne syklusen jeg ble gravid.. Håper tempen din var høyere i dag da!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem, 19+5
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 15. oktober 2006 Neida, ikke høy temp i dag heller, MEN det var fortsatt ganske kraftig utslag på EL-testen på morran i dag, så utifra det har jo heller ikke EL vært... Skal ta ny test i ettermiddag. Så er det jo bare å vente å se hva tempen er i morra. Så du er en morgenfugl du altså, he he! Det er jammen bra at det er litt slingringsmonn på når man kan bli gravid, for dette er ikke lett. Men har i grunn hatt oss annenhver dag nå, så da er det jo bare å fortsette med det til vi er helt sikre på at EL har vært. Litt lite spennende sengekos da men ...! Jeg har også falt for fristelsen å sjekke temperaturen flere ganger, men den er veldig avhengig av aktivitetsnivået så da er det vanskelig å sammenligne. Jeg har også en periode tidlig på kvelden hvor temperaturen pleier å være høy uansett. Idag hadde jeg 36,30 klokka 6. Var da oppe en tur. Hadde på ny vekking i 9 tida, lå og slumra ei stund og målte så 36,74 (men hadde jo vært litt halv-våken da). Nå nettopp hadde jeg 36,87. Men er jo helt umulig å si hva det kan bety! Når på kvelden målte du din temp. da?
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg hadde rolige kvelder hver kveld og bedrev ingen sportslige aktiviteter, så dermed var tempen sånn nogenlunde i samme sjiktet på kvelden. Jeg målte før jeg la meg, sånn i 22.30 / 23.00 tiden. Jeg merket et godt hopp fra den vanlige kveldstempen til etter-EL-tempen.. Det er umulig å måle på morgenen etter at man har vært våken en stund.. Selv om man ligger stille i sengen så stiger tempen utover morgenen. Dette skjer av rent fysiologiske grunner . Så en måling utover den vanlige rett-etter-våknet-målingen duger nok ikke til noe.. Hadde du negative EL tester før du fikk positiv nå? Sånn at du vet at den positive testen nå er reell mener jeg.. Har glemt når det var du mistet,, men jeg håper jo at hcg'en er ute av kroppen nå.. Krysser fingre for deg,, Hadde jo vært såå kjekt om du fikk gå videre i syklusen nå.. Klem
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. oktober 2006 Hei du! Du er ikke kvitt EL-maset enda! Positiv test i dag igjen, men fortsatt ikke noe temperatur-økning. Men herregud for noen kramper jeg har, nå må det skje noenting. Det er nå over 4 uker siden jeg mista, og jeg fikk negative tester ganske fort, ca 2 uker etterpå. Så jeg er sikker på at det det er EL-hormon de slår ut på. Men som du kanskje husker så har kroppen min slitt med egglegginga før, så det er vel det som skjer igjen. Gjett om jeg skal tilbake til soneterapeuten i ny pp!!! Vi var å besøkte kommende novemberforeldre i går og fikk kikke på babyutstyr og klær. Ble ganske babysyk ja!!!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Da må du vel prøve soneterapi og sånt igjen da ja.. For siden tempen ikke er høy så antar jeg at det ikke er en allerede ny graviditet EL testene slår ut på.. Men heller det at kroppen prøver men ikke får det helt til,, eller at den har et lang LHhormon stigning og du får EL i dag eller i morgen.. Mange alternativ.. Det er det som er så vanskelig med å gå og vente på EL,, hehe Bare "mas" du snuppa,, jeg har det morro med å prøve å komme med råd jeg.. Vil jo så gjerne at dere skal få dette til, og få en ny spire.. Masse klem fra
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 Hvordan går det mar79???? Noe EL i sikte???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå