Gå til innhold

Hvordan gjør dere det om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp sluttet og amme småen. Han er 6 mnd. Han får ennå et måltid på natten. Hvordan gjør dere det? Må jeg koke opp vann, og så vente til den blir passelig temp. får så og blande i pulver? Det tar jo litt tid.

Eller kan jeg koke opp vann og blande med kaldt vann fra springen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gjør klar flaskene om kvelden, så er de klare , å bare å varme i micro eller på komfyr=)

Skrevet

Hei anonym :-)

Nå er datteren min 3 mnd og sover fra 19.30 til 10.00 om morgen, så jeg trenger ikke lenger å varme flaske om natta. Men i den tiden det sto på, laget jeg ferdig melk og tok med meg på soverommet. Kokte vann og hadde på termos + et litersmål for å varme i. Tar ca 2 minutter. Ingen problem å lage flere flasker og sette i kjøleskapet. Jeg lager for ca en dag av gangen.

Lykke til :-)

Skrevet

Husk, de anbefaler nå å lage klar melka fersk, rett før mating. Helst ikke stå lengre enn en time før den kastes.

Om natta har jeg stående ei flaske med kokt, avkjølt vann. Har også en termos med varmt, kokt vann som jeg heller i flaska til jeg får riktig temperatur. Heller så tilbake vann i termosen til jeg har riktig mengde. Putter deretter i pulveret, og det er dermed klart til spising! Kan anbefale Avent-pulverboksen, slik at pulvert er ferdig dosert på forhånd. Tar meg ca 1/2 min! Kjekt å ha dette stående på soverommet, så slipper man å styre på kjøkkenet mitt på natta!

Skrevet

Hei :-)

Det vil selvsagt være individuelt om man velger å lage melka hver gang eller flere flasker og setter i kjøleskapet. Men av erfaring med egne barn( har hatt 3 flaskebarn ) og andre mødre med flaskebarn, går det helt fint å lage melka for en dag av gangen. Tror nok det er vanlig praksis hos de fleste "flaske-foreldre". Mine barn var veldig fornøyd, sov godt, ikke vondt i magen, normal utvikling og nesten aldri syk ( og er heller ikke det den dag i dag...bank i bordet )

Så du kan nok med god samvittighet lage flaska klar på kvelden før leggetid... :-)

Skrevet

Før så var det vanlig å lage opp melka for 1 døgn ja, men siden faren for at en veldig skummel og dødelig melkebakterie kan oppstå i MME, anbefales det nå å lage ferskt for hvert måltid. Dette har ingenting med om barnet er fornøyd, sover godt, mage-status, sykdom osv. Handler altså om melkebakterien. Selvsagt er det individuelt om man vil følge anbefalningene, men det skader jo aldri å være på den sikre siden da! Må jo tro at de folkene vet hva de snakker om!

Står også en del om flaskeløsninger omkring dette på: www.flaskeposten.org

Anbefales!

Skrevet

Minsten slutta med nattmåltid då han var 7 mnd, men då han fekk det så stod eg opp om natta. Fyllte kaldt, kokt vatn på ei flaske og varma i microen og blanda deretter i pulveret. Så gjekk eg opp igjen i senga og ga han den der.

Skrevet

Hadde kommet til å gjøre det på micro-måten jeg og, hvis det ikke hadde vært for at soverommet er i 1.etasje, og kjøkkenet i 2.etasje. Er litt for trøtt om natta til å drive å snuble rundt omkring i huset...

Skrevet

*hehe* Vi har det omvendt. Soverommet på loftet og kjøkkenet i hovudetasjen- for oss så passa det best med micrometoden, istedenfor å måtte mikse melka på soverommet. Og så fekk eg jo gått meg ein tur på do samtidig ;)

men det er jammen deilig no når han søve natta gjennom og vi slepp å styre med nattmelk lenger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...