Gå til innhold

Cerazette p-piller? Hvor raskt kommer mensen tilbake?

Anbefalte innlegg

Nå er det snart 14 dager siden jeg sluttet med Cerazette. Har ikke hatt en eneste blødning siden jeg begynte med de for litt over et år siden.

Jeg vil bli gravid raskt og følte vel at jeg hadde EL for noen dager siden.

Men kan jeg håpe på at syklusen stabiliserer seg raskt?

Evt at jeg kan ha blitt gravid på første EL? Noen som har erfaring med p-piller og graviditet etterpå?

Fortsetter under...

Men var du uten blødninger da du gikk på pillene? Jeg har ikke hatt en eneste blødning på over 2 år (bortsett fra renselsen etter fødsel), så jeg er litt spent på om den kommer i det hele tatt.....

Jeg har hatt noen blødninger, men ikke som vanlig! Og siste halvåret før jeg slutta hadde jeg ikke besøk av tanta i det hele tatt......så det er kjiipt at hun kommer nå.......

Cerazette er jo en minipille, og den hindrer jo ikke eggløsning, den hindrer at egget ikke fester seg, så du har nok eggløsning som vanlig tipper jeg!

Lykke til!

Jeg har lest at minipiller kan stoppe eggløsning, men hovedvirkemåten er at den tetter til livmormunnen med tykt slim så spermcellene ikke greier å trenge inn. I farmaboka mi står det at "hindring av eggløsning er variabelt". Man, uansett burde det bli bra fort!!

Annonse

Jeg har også nettopp sluttet på cerazette, og har ikke hatt mens siden før jeg ble gravid første gang, for 2 år siden. Jeg sluttet den 22.09, og er nokså sikker på at jeg hadde EL allerede helgen 01.10. Så nå venter jeg i spenning da, har ike skjedd noe ennå, og jeg har, utfra El gjettet på en IKM nå på sønadg, og planlegger en liiiten test fredag morgen. Men, for alt jeg vet, kan det ta måneder før jeg får mens. Cerazette er forresten faktisk ikke minipiller, men p-piller uten østrogen, har jeg fått forklart.

Minipiller er jo p-piller uten østrogen :) Men, det er ikke sikkert det er en definitiv linje mellom disse... på engelsk heter jo alt bare Oral Contraceptives...

Jeg fant en link som forklarer pillen bra! :)

http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100004961.html

cerazette er ikke en minni-pille, men en gestagen-pille. altså en vidreutviklet minni-pille, men man har fjernet alle ulempene som minni-pillen har. jeg gikk på cerazette ca 1/2 år og fikk mens ca 1 1/2 måned etter jeg sluttet. min syklus er nå at jeg har mens hver 5. uke. deilig å slippe tr, men kjipt når man så gjerne vil ha en spire.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...