Mammahjertet Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg må gå til innkjøp av ullundertøy for høsten/vinteren til ett-åringen min. Her helt grønn på dette. Hva trenger jeg? Jeg er stort sett hjemme med han så kan gå inn med han hvis han blir kald, men vil gjerne ha utstyret i orden så vi kan være noen timer ute og leke hver dag. Han har astma så hvis han blir forkjølet varer det lenge og blir fort til lungebetennelse, men han er aktiv og ganske varm av seg egentlig. Har en reima-tec vår/høst dress som jeg håper vi også kan bruke i vinter. Vi bor i Oslo. Hva bør jeg kjøpe inn? Og hvor bør jeg kjøpe det? Blir kjempeglad for tips av noen erfarne folk. Har veldig liten erfaring med ull selv, men har skjønt at det er det som er tingen ;-)
sjokolademams Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Har du en Spar Kjøp i nærheten er det et veldig godt utvalg der. De har også postordre så vidt jeg vet. Ellers har Obs et bra utvalg også.
Ranveig R Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Eg ville kjøpt inn bodyar og strømpebukser, du treng ikkje så mange. Så sant dei ikkje er flekkete kan dei fint brukast eit par-tre dagar før vask. Vi kjøper Tom&Trine bodyar på Sparkjøp og Janus strømpebukser på OBS. Viss du har på han ull innerst (også på føttene, ullsokkar utanpå bomullsokkar har ikkje same effekt) har du det viktigaste. Vi har i tillegg huer i ull (eg er ein ivrig huemakar), og ein tynn dress i ullfrotté (Janus Regnbueull) kjøpt på OBS. Brukar den ute i vogna no, utanpå (ull)undertøyet. Kjem til å bruke den under vinterdressen i staden for den fóret som opprinneleg var i den. På www.janus.no kan du sjå dei ulike kolleksjonane deira.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Gode tips fra Ranveig R. Følger det samme her. Har kjøpt inn masse fra Janus sin prinse-ull serie. Body og strømpebukse av ull innerst, og på kalde dager, en slik ull-dress utenpå der under vinterdressen. Har også kjøpt den luen i ull, den er og kjempefin å bruke under hetten på regnjakken når det regner, eller under sydvesten hvis du bruker det.
Ella i farta Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har en et åring og jeg har 5 ullbodyer og 10 ullstilongser...stilongser har jeg arvet og de har jeg alt for mange av. Ville rådet deg til å kjøpe 5-6 bodyer eller trøyer og så kjøpt bare et par longser...de får man ikke så mye flekker osv på. Så kan du heller supplere på etterhvert. Det er også veldig kjekt med en el to hele dresser, så slipper du noen sprekker. Og så ville jeg kjøpt noen ullsokker, kanskje en 4 par. Personlig er jeg veldig glad i nøstebarn ulla, fordi den er ubehandlet, derfor klør den ikke fordi den ikke er behandlet med en masse kjemikalier. Vil du ha mer prisgunstig god ull synes jeg at janus sin ull er god, hm har også vanvittig bra og billig ulltøy! Jeg liker ikke spar kjøp fordi den får nupper og derfor ikke egner seg noe særlig til "vanlig" tøy. Jeg liker heller ikke cubus sin fordi den kan klø litt. Generelt må jeg fraråde bomull blandet med ull fordi du ikke får bomullen ren på de gradene ullen tåler å bli vasket. Ubehandlet ull koster mer, men blir på mange måter en investering fordi den nesten ikke skal vaskes, den skal heller luftes og fjernes flekker på. Da sparer du jo både tid og penger, samtidig som du ikke trenger like mange plagg som ellers. Det er også fint med noen litt tykkere plagg og da synes jeg ullfrotte genser, jakke, bukse el hel dress fra nøstebarn er helt genialt. Noen fine adresser du kan se på for å handle ull til sist:) www.krabaten.no (janus) www.nostebarn.no www.sparkjop.no Hm sitt ulltøy og cubus sitt kjøper du i butikk. Vil du ha rimelig ulltøy anbefaler jeg utelukkende hm sitt!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Syns du har fått mange gode tips her, jeg! Men vil anbefale Safa ullstrømpebukser på SparKjøp. Mye bedre fasong enn Tom&Trine sine ) Selv har jeg også vært veldig fornøyd med Cubus sine bodyer (kjøper de med litt høy hals i ren ull, og gensere/bodyer som er blanding av ull/bomull - disse kan du få med litt mønster sånn at de blir litt penere enn vanlige, ensfarede hvis man ikke skal ha noe over).
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Fru Lyng sitt ullundertøy er fantastisk. Ingen sømmer og ingen lapper som kan klø. Reflex har hele ulldresser som er prisgunstige og gode å ha under dresser og regntøy. Jeg liker ikke hm sitt ullundertøy, det er så tynt synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Tom og trine ull frå Sparkjøp er bra og slitesterkt. Nøstebarn er favoritten, men dyrt..
To under Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Hvor får jeg kjøpt Janus sitt prinsesse undertøy? Noe sted på nettet? Jeg bor i Oslo....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå