Gå til innhold

kjenner veldig lite liv, uke 19

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ett barn fra før (så jeg trodde jeg ville merket masse mye før...).

For et par uker siden syntes jeg at jeg merket en del liv. Men den siste uken har det vært mye stillere. Er i uke 19 (mors). Leste her innepå uke for uke at man nå burde kunne kjenne skikkelig at babyen beveger på seg.

Er egentlig kjempenervøs jeg. Andre som har det på samme måten, eller er dette så "unormalt" at jeg burde få det sjekket snarest?

Takk for svar!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke unormal. Kjente liv veldig tidlig sjøl men er jo mange som ikke kjenner noe før langt etter uke 20. Er så forskjellig det der, du har nok ingen grunn til bekymring.. :)

Skrevet

Hadde en liknende erfaring, har to svangerskap bak meg der jeg kjente masse liv fra tidlig i svangerkapene. Ble jo selvsagt litt betenkt og bekymret over at det drøyet sånn denne gangen, forventet liksom å kjenne det ennå tidligere 3. gang! Men det lot vente på seg med noe annet enn fiskehaler og dype dult, slike som er borte igjen før du får tenkt og kjent og blitt sikker på at du faktisk har kjent det!

I forkant av UL kjente jeg endel dytting helt nede i lysken daglig, og det var jo veldig fint! Akkurat i uke 19 og 20, der du er nå - kjente jeg oppsiktsvekkende lite. Det kjentes som om magen romet et stort svart hull liksom, og jeg tok meg i stadig oftere og lykke-kjenne-innover i det lille universet! JEg tror jeg talte nesten 5 dager der jeg ikke kunne være helt sikker eller tidfelste noe livstegn.... det var kanskje et bomp, men det gjentok seg ikke slik at jeg fikk KJENT DET!

Jeg husker jeg våknet i otta og skulle tiiiidlig på arbeid, det første jeg tenkte var SPARK!!!! Og da kjente jeg et lite konkret spark både innenfra og i hånden på utstiden. Ooohh! Det var jo godt!

I de ukene som har gått siden da har jeg kjent liv hver dag, og det forventer jeg og vil jeg! Men jeg har altså samme erfaring som du har nå, liten aktivitet i ukene 10 og 20!

Jeg hadde morkaka bak de to første svangerskapene, og nå ligger den foran og gjør bevegelse og spark mer utilgjengelig for meg!

Skrevet

Ja altså liten aktivitet i ukene 19 og 20!! Det var det det skulle stå! Jeg hadde den 5. hele dagen som grense, kjenner jeg ikke noe helt konkret nå, går jeg til legen!! Og jeg ønsket jo at alt skulle være bra og at jeg kunne gå hjem som hysterisk kjærring! Helt i orden m diagnosen hysterisk om jeg fikk tryggheten tilbake!

Skrevet

Å det var godt å høre at det er flere i samme båt.

Har det akkurat som ovenfor beskrevet, med små bobler innimellom, men som manikke vet om er noe før de er vekk igjen.

Tror jeg skal unne meg et lite ul-besøk til uka hvis jeg ikke får et solid spark i mellomgulvet innen den tid.

Men deilig med andre med like erfaringer, så takk :)

Skrevet

Jeg er annengangs. og kjenner noen romsteringer av og til, men gode spark er det lite av gitt.. Syns å huske at jeg kjente mere på denne tiden med nr1...

Jeg er i uke 20 (19+1) og har morkaken på forsiden denne gangen. Så det er nok derfor.. Men gleder meg til de gode sparkene som man er sikker på at man kjenner...!!

Skrevet

Puh..godt å høre at andre har det på samme måten! :-)

Jeg er også 19+1 i dag og har morkaken på forsiden. Har bare kjent ymse små bevegelser til nå, ingen skikkelige spark..og pappan begynner å bli ganske utålmodig nå.. (er vår første) :-)

Har vært mye stress i det siste, har knapt fått tid til å tenke på at jeg er gravid, så når jeg først setter meg ned blir jeg veldig bekymra for den lille og om den har det bra..men..

..satser på at vi snart kjenner mer!! :D

Skrevet

Jeg har lest at man skal kjenne liv hver dag fra uke 26.

Selv kjente jeg mye liv hver dag fra ca uke 21 mens før det var det veldig variabelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...