snartmammapåny Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Fant ut i dag, til min stoooore forskrekkelse at jeg tener vist mer enn det trygdekontoret utbetaler i permisjonen:( Og jobben betaler ikke ut mellomlegget:( Trodde faktisk jeg var innenfor grensen, men trygdekontoret var vis ikke så rause nei:( ARG!!! I tilegg så mister jeg jo feriepenger og neste sommeren etter barnet er født:( Blir dårlig med ferie på oss fremmover:( Vet at jeg igrunnen ikke har så mye å klage over, er jo de som ikke har noe... men måtte bare få ut litt agresjon:( Vi har jo vendt oss til våre lønninger over en viss tid, og nå skal vi plutselig den bli redusert... huff...
kristin2 Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Velkommen i klubben. Jeg står i samme situasjon selv. Har hele tiden trudd at jobben min hadde en egen forsikringsordning, noe som gjorde at jeg fortsatt ville ha samme lønn under svangerskap. Men fant nettopp ut at dette kun gjaldt ved sykdom og ikke ved svangerskap/fødsel. Irriterende når man har utgifter etc i tråd med det man har i inntekt, men på den annen side så sitter vi jo ikke igjen med ingenting og kan vel ikke akkurat klage. Noe av det som er mest bittert er feriepengene i og med at jeg blir i permisjon hele kalenderåret 2007. Blir ikke mye feriepenger i 2008 av det, hehe.... Uansett, som sagt jeg skal ikke klage, men blir i likhet med deg irritert.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Unnskyld at jeg spør, men har dere ikke ordnet det slik at arb.giver betaler dere permisjonspenger med 80% lønn i 1 år, og så får arb.giver igjen penger av Trygdekontoret? På den måten mister dere ikke feriepengegrunnlag for 2008. Er arb.giverne deres virkelig så slu??? Dårlig gjort!!! :-(
kristin2 Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har faktisk prøvd meg på dette. At arb.giver på en måte forskutterer lønnen. Det burde jo ikke være noe problem for arb.giver i det hele tatt. Men i mitt tilfelle ble det avslått. Vet også at flere andre på jobben min har prøvd å få til dette tidligere uten at de heller har fått det gjennom. Enig at det er ganske dårlig gjort ja. Tror jeg skal ta meg en runde til med de jeg, i og med at jeg er borte et helt kalenderår og dermed ikke får opparbeidet meg noe feriepengegrunnlag for 2008 i det hele tatt. Fikk litt ny giv nå til å prøve meg en gang til selv om jeg har fått nei tidligere.
mamma >to gull Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Lurer mye på dette med permisjonspenger selv...Tenkte å ta en tlf til trygdekontoret imrg. Men hva er grensen på det du kan tjene i lønn?
snartmammapåny Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2006 har hintet frem på dette, men jobber i en stor kjede og om en får så må alle få. Og så er det jo urettferdig for alle de som akkurat har født... Så er jo litt dilemma dette... Må nok bare innfinne meg i at det er dyrt å skulle ha barn, både med tanke på redusert lønn og alt som skal kjøpes inn. Om det skulle bli for galt så får jeg skaffe meg en sommerjobb;)
snartmammapåny Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2006 Grensen går rett over 25000 før skatt (6G)
mamma >to gull Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Jemeni..da halveres lønnen da..Uff, skjønner jo at de må ha det sånn men blir jo en liten oevergang ja..Skal ha møte med sjefen snart så da får jeg høre hvordan det fungerer der jeg jobber, men tviler på at han er villig til å betale noe ekstra.. Ja, ja, skal vel ikke klage. Gleder meg voldsomt til permisjon hvor jeg skal være hjemme med babisen..:-))
snartmammapåny Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2006 ja vi skal nok klare oss vi og;) blir glade dager med babissen og lite mas fra jobben til alle døgnes tider, så har jo sine positive sider og da;) Har hørt at hydro og statoil betaler ut det overskridende til sine medarbeidere, men er ikke så mange andre selskap som praktiserer slik generøsitet;)
emmi - 15.03.08 Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Heisann. Vil bare komme med et lite argument som kan brukes overfor arbeidsgiver, for å få dem til å forskuttere lønna. Min arbeidsgiver sa det selv, at de vil gjøre det - og noe av grunnen er at de gjerne vil beholde kontakten med de ansatte når de er ute i permisjon! Om ikke annet, så i form av lønnsslippen iallefall : ) Syns igrunnen det var lurt tenkt jeg. Kanskje noe andre kan bruke overfor sine arbeidsgivere? Lykke til iallefall.
xena98 Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Vet dere hvor lenge arbeidsgiver må forskuttere da? Altså hvor lenge de må vente på penger fra trygden?
Lirum Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 hahaha! Nei, du har vel ikke så mye å klage over! Vi har det slik at det ene året min samboer fikk toppskatt og det fikk han vite fordi likningsmyndighetene faktisk tok en telefon til han - da sa han Tuuuusen takk!!! :-) Men feriepenger går du vel ikke glipp av? på den annen side, vi kommer oss på ferie vi.... selv om vi begge er kunstnere og på nippet klarer å skrape inn sånn ca en knapp industrilønn på hver i året (og da skal jo mye av det forsørge virksomheten også!!) - Så det kommer vel litt an på hvordan man ser på krona! Hva er grensen egentlig?
Lirum Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Står det at grensen går ved 250 000? Jeg trodde det var mer 3-400 000 jeg! Virkelig! For 250 er jo en liksom GOD industri-lønn/alminnelig fotfolklønn! Men alltså ikke mer?????
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #14 Skrevet 10. oktober 2006 Sist jeg var i permisjon (2004) var grensen ca. 340.000 i året. Har vel kanskje blitt oppjustert noe siste par åra, men kan ikke være så langt unnasannheten dette.
emmi - 15.03.08 Skrevet 11. oktober 2006 #15 Skrevet 11. oktober 2006 Tror grensen er på 370.000 i året.
Krølle med ny bølle Skrevet 11. oktober 2006 #16 Skrevet 11. oktober 2006 Hentet fra www.nav.no: Grunnbeløp (G) 2006 Dato+år Grunnbeløp pr år Grunnbeløp pr måned Gjennomsnitt pr år 1.5.2006 kr 62 892 kr 5 241 kr 62 161 Grensen går som tidligere nevt på 6G, det gir da regnestykket: 62 892*6 = 377.352,- før skatt Sikkert som banken
Frk. Vable Skrevet 11. oktober 2006 #17 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg er sikkert litt bortskjemt da jeg jobber i et av de to selskapene du nevner her, jeg får 80% lønn fra arb. giver for 52 ukers permisjon eller 100% lønn for 42 uker (om jeg husker rett fra sist gang). Trodde faktisk det var sånn for alle?!? Hmmm... Merkelig system...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå