Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #1 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei jenter! Ikke les dette hvis du har litt fødselangst..... Det har begynt å gå opp for meg at jeg faktiskt er gravid. Gleder meg selfølgelig masse, men denne fødselangsten har begynt å bygge seg opp.. Men, kan noen som har opplevd noe liknende fortelle om at det kan gå greit gang nr to alikevel? ........Jeg vil så gjerne oppleve en fin fødsel, men vet ikke om jeg tør å ta sjansen? trenger virkelig litt positive fødselstanker nå, ellers vil jeg begynne å hyle om keisersnitt på første legekontroll Sist gang gledet jeg meg veldig, og ville prøve på naturlig fødsel på ABC på Aker. Det var kjempefint de første timene på føden så lenge riene var regelmessige på 3 min og jeg fikk hvile ca 1 min mellom hver ri. MEN.... ca 18 timer etter første ri begynte helvetet.. jeg fikk noe som jordmor betegnet som "tvillingrier" dette var da at riene kom og avløste hverandre uten pauser i mellom. Hadde dette i 4 timer og var veldig sliten, men fortsatt fast beslutsom på å føde naturlig i vann. etter ytterligere en time uten pauser tvinget jordmor meg over på "vanlig" avd. der de gav meg noe beroligende for å prøve å slappe av litt. Jeg var allerede da så sliten at jeg bare ristet og spøy (ca 24 timer etter første ri) Husker ærlig talt ikke så mye mer av fødseln men etter 27 timer kom gutten endelig ut på 1pressri. Lykken varte ca 20 min med en nyfødt på magen. Da begynte jeg å fossblø (mistet 1.6liter) og besvimte iflg. samboer. Jeg var mer eller mindre bevisstløs den første natta så husket ikke at jeg født engang.. Sorry at jeg deler dette med dere, men jeg må virkelig bare få det ut!! Jeg er LIVREDD for at min siste fødsel ikke skal bli noen fin opplevelse. Håper at dere skjønner at jeg for første gang velger å være anonym.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6635951-hei-noen-som-har-hatt-t%C3%B8ff-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-og-lettere-gang-nr-tolangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #2 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Forstår deg godt jeg. Jeg hadde heller ingen enkel fødsel kan man si, men heldigvis uten så mye dramatikk da. I mange måneder etter fødselen kunne jeg få "flashbacks" fra fødselen og begynte alltid grine. Har veldig blandete følelser denne gang. Men nå har jeg to venninner som til ammen har hatt 5 fødsler. Ingen av fødslene har i det hele tatt vært like. Hva med for det første be om samtaler på sykehuset for fødselsskrekk. Gjennom de samtalene kan en bearbeide mye og man kan lage en avtale. For eksempel, så kan dere avtale at du kan prøve deg på en normal fødsel, men trekker det ut i langdrag og disse tvillingriene begynner igjen, så blir det tatt keisersnitt. Du kan også ha en avtale om epidural, så snart du har nok åpning. Da slipper du å bli så fryktelig sliten. Jeg håper du får god oppfølgning og at du ber om hjelp til dette. Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6635951-hei-noen-som-har-hatt-t%C3%B8ff-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-og-lettere-gang-nr-tolangt/#findComment-6636106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio77 gutt 16.mai Skrevet 10. oktober 2006 #3 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Selv har jeg bare født en gang, men svigerinnen min hadde en førstefødsel som høres ut som din, holdt på skikkelig lenge og spøy og hadde det helt forferdelig. Med nr. to gikk det på 1,5 time - helt ukomplisert fødsel!! Så det går an - det var det jeg ville si! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6635951-hei-noen-som-har-hatt-t%C3%B8ff-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-og-lettere-gang-nr-tolangt/#findComment-6636908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #4 Del Skrevet 10. oktober 2006 Tusen takk for svar Merrily! Ja, mitt høyeste ønske er egentlig en sånn der god naturlig fødsel der man får brukt urkreftene sine, men samtidig kan ha litt kontroll på hva som skjer.... Jeg skal nok snakke med føden på forhand, fordi jeg vil føde normalt. Men hvis de tvillingriene kommer tilbake, er jeg redd jeg får skikkelig panikkangst Det hadde jo vært veldig hyggelig om man kunne være våken og tilstede de første timene av nurkets liv Lykke til til deg også!! skal krysse alt jeg har for at vi får en fin fødselsopplevelse denne gangen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6635951-hei-noen-som-har-hatt-t%C3%B8ff-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-og-lettere-gang-nr-tolangt/#findComment-6637086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #5 Del Skrevet 10. oktober 2006 Å takk!! dette gir meg håp for en stund til!! Det er virkelig godt å høre at det finnes solskinnshistorier og!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6635951-hei-noen-som-har-hatt-t%C3%B8ff-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-og-lettere-gang-nr-tolangt/#findComment-6637141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå