Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 lillegutt er såååååååååååå aktiv, vifter med armer og bein, surrer på huet KAN ikke sitte i ro jo! Er 7 mnd og jeg gruer meg til hvert måltid med han, blir bare griseri uansett. Tenker å sette han i badekaret å spise! Men 2-3 ganger for dagen gidder jeg jo heller ikke da...sukk. Hva kan jeg gjøre????????????????
Expat Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Det er en del som setter hoeystolen i dusjkabinettet og lar barnet sitte der i bare bleia. Og spyler ned alt etterpaa.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Hehe, syggt å le kanskje, men syns det var en morsom og god ide fra expat Det finns slike plastikkjakker du kan tre på babyn, den er det bare å tørke av. noen bruker de når barna skal male...
Expat Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Og det finnes heldekkende smekker til 29kr paa cubus.
Luca Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 ER mildt sagt overrasket over hvor mye lillesnupp klarer å grise når hun spiser grøt. Har hatt to barn som satt som tent lys når de fikk mat. Åpnet munnen, inn med skjeen, lukke munnen og den som mater drar over med skjeen og fjerner rester rundt munnen. Prosedyren gjentar seg til skålen er tom...enkelt og greit:-) Men lillesnupp derimot kjører hånden i munnen med en gang skjeen er på vei, drar maten ut igjen, kliner det i øyet, klæsjer det i brettet på stolen sin. Gruer meg til når vi skal sette skålen foran henne og utstyre henne med skje.....Så barn er forskjellige ja... Det er mye tørking her etter måltidene for å si det sånn, men mat skal de jo ha da.....:-)
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 kjenner igjen det der....sitter klar med våt klut, og drømmer om at det snart skal ta slutt... kjekt tips med brødskive....jada, har prøvd det...hun syns det er gøy å DRA brødbitene langs bordet, klemme på de, og derretter ta på alt mulig...så har pålegg over alt også....hmmm...tror bare det er sånn noen barn er...en gang lot jeg henne sitte i bleia og grise med middagen sin. hun vinte av fryd, og koste seg skikkelig...men det blir lenge til neste gang...ha,ha...
Luca Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Altså, det med å grue seg til hun skal spise selv var ment som ironi da....ikke lett å få fram alltid nei:-)
Luca Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 Og dette var på inge måte svar på innelgget til alfakrøll over, bare en kommentar når jeg leste mitt eget innlegg en gang til...hehe.
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 mitt svar var heller ikke et svar til ditt innlegg Luca, om det ble oppfattet slik... jeg lot henne "grise" med maten fordi jeg tenkte det kunne være greit å la henne få utforske maten litt på en måte...en liten start på å prøve å spise selv..he,he... selv om det ble mye å vaske, var det verdt å se henne så fornøyd. og noe av maten gikk faktisk inn i munnen :-)
Gjest Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 hehe vi må vakse ned kjøkkenet snafrt etter hver gang. lillegutt syns det er kjempe artig og lage rar lyd med grøt i munnen..jada veggen bak og mamma er kjempe pen hehe., Kjøpte heldekkende trekk til ham. Så klarer han bare å grise til fjeset sitt. BEste kjøp her i gården hehe.
Luca Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Nei, jeg trodde ikke det. Det var bare da jeg leste igjennom innlegget så var det en rar setning jeg måtte rett opp. Og når man begynner å rote, så blir det enda mer rot..:-) Og enig i at sålenge noe går inn i munnen og ned i magen så får det være bra:-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #13 Skrevet 11. oktober 2006 Ja kan du skjønne at det er mulig å styre på så vodsomt... Her er det også veiving med armer og bein. Også så utrolig kjapp til å graspe tak i skjea da - og setter stadig ny lengderekord med grøt-splattene sine. Hodet kan nesten vris 180 grader når det er grøtspising. Og om ikke hendene klarer å treffe skjea så skal de i allefall gnis rundt i ansikt og øyne når de er fulle av grøt. PUH! Min forrige baby gapte kontinuerlig. Hun rakk knapt å svelge mellom bitene. Han her har skikkelige tungemuskler og synes det er sååå tøft å å lage grøtstengsel. Det greieste er kveldsmåltidet. Da er vi to. En holder armer og underholder og en mater. Men da blir storesøster sjalu og skal klatre på mamma samtidig som junior får grøt. Hmmmm - ganske latterlig hele greia =D
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 Snuppen min griser ikke i det hele tatt han... Han er et matvrak da, så han bare sitter og gaper... he he... lille matglade gutten min.. det gjelder all mat.... Han griser når han får spise skorpene selv da, men mesteparten havner i munnen da og. Han er snart åtte mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå