mandarinen Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har ammet den lille hele tiden. Stort sett så har det gått greit, men det har ikke akkurat flommet over av melk for å si det sånn. I helga hadde jeg jentekveld fra lørdag til søndag, (min første fri på veldig lenge) der vi hadde noen øl, så jeg pumpet meg tilsammen 1 døgn for at ikke den lille skulle få noe promillemelk Så skulle jeg amme den lille søndag og det er kaving, magevondt fra første sekund.. Mandag er likedan og tirsdag er akkurat det samme. Jeg ringte til helsestasjonen for å spørre om to ting: Den ene var om minifom, fikk beskjed av lege å bruke dette for han sliter med mye luft i magen og har fått brokk på grunn av det. Det er bare det at jeg har følt at han har blitt verre i magen av minifom, uten at jeg vet dette sikkert.. Helsesøsteren sa jeg skulle fortsette.. Den andre tingen var hvor lang tid det tar å amme seg opp til nok melk igjen, siden jeg tydeligvis ikke har nok melk.. Helsesøsteren min sa at jeg skulle ikke miste noe særlig med melk på et døgn, ,men det ser tydelig ut som jeg har gjort det. I tillegg så har jeg ikke klart å få produksjonen opp på de døgnene som har gått siden lørdag. Jeg har ammet han hver time drikket masse vann og ammete, men det ser ikke ut som det hjelper Og når jeg fant flaska med mme drakk han 160 ml uten pause, og sovnet veldig fornøyd etterpå. ( Han har knapt sove på to døgn, bare skrike, men helsesøsteren mente jeg måtte være tålmodig.... Mannen min sa at lillegutt hadde vært som en engel lørdag til søndag, han hadde fått 150 ml melk fire ganger og sovet som en stein og pludret i mellom... Ingenting kaving magevondt eller noe!! Han mente at kavingen til lillegutt var på grunn av at han ikke får nok mat noe jeg også tror.. Helsesøster mente at han fikk nok mat for han lå akkurat der han skulle på vektkurven sin..... Så nå lurer jeg på om jeg skal legge ammingen på is?? Jeg er innmari fristet!!! Samtidig som dårlig samvittighet gnager meg.. Dessuten så legger jeg på meg av å amme for jeg spiser som en grådig ulv... og jeg har jo aller mest lyst til å slanke meg, noe jeg ikke kan når jeg ammer Hva mener dere jeg skal gjøre???
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Nei, ikke gi opp så fort da!!! Prøv: Spise havresuppe morgen og kveld Amme OFTE Drikke vørterøl Drikke MYE vann. Slappe av, veldig viktig.
mandarinen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2006 Bare nysgjerrig hvorfor kan havresuppe hjelpe? og hvordan lager jeg det??
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Det er et gammelt kjærringråd, og du får samtidig mye "kraftigere" melk, vitaminer..Hvorfor det virker vet jeg ikke, men det funker her. Du tar 5 dl vann og 1 dl havregryn, lettkokte. Koke det i 5 min, ha litt sukker i og en skvett melk. Er veldig godt også Kan også ha rosiner i. Dette er nok til to porsjoner, morgen og kveld:)
mandarinen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2006 Tusen takk det skal jeg prøve!!
Expat Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg synes du skal ringe ammehjelper, det er saa mye her at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Du finner dem paa ammehjelpen.no Er barnet over 6uker og under 6mnd saa kan du amme naar du har litt et glass vin/oel eller to i blodet, over 6mnd kan du amme naar du er i stand til det. MEn du kan ikke drikke nok til aa bli full, for da tar det utdrivingsrefleksen din (er ikke det som foregaar vel?) Barnet forsoeker aa oeke melken din, du maa legge ham til ofte. Og man kan slanke seg naar man ammer, bare at man maa gjoere det paa den fornuftige maaten, et halvkilo i uka.
mandarinen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2006 Sier du at det går ann å amme selv om en har drikke et glass eller to? Jeg hadde noen øl lørdagen men ble aldri beruset, men pumpet ut i tilfelle det skulle være noe promille..
Expat Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Ja, absolutt!!! Saa lenge barnet er over 6uker. Derfor ble jeg litt lei meg paa dine vegne...
Nancy's mama Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 en annen ting er at så lenge du er blitt edru trenger du ikke pumpe deg slik man trodde før. når promillen er ute av blodet er den også ute av melken. så du trenger ikke pumpe deg dagen derpå. og hvis du bare drikker 1 eller 2 glass med vin feks når babyen har lagt seg på kvelden og du ikke blir full så kan du amme likevel feks hvis babyen våkner om natta. det har no blitt folk av oss og, enda foreldrene våre ikke hadde den informasjonen vi har idag=)
mandarinen Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2006 DEt var nytt for meg!!! Men så bra:) det betyr at det går ann å ha en romantisk middag med vin og barna hjemme smil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå