Allean, Fia og lillebror Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Hei Jeg lurer på hva dere som bruker cerazette synes om disse. Og om dere er plaget med blødningsforstyrrelser? Er det i det hele tatt noen som bruker pessar? Synes dette høres bra ut ettersom det er et hormonfritt alternativ som ikke må settes på mens man "driver butikk";) Men det er kanskje litt mye styr for det? Det er vanskelig å bestemme seg for hvilket prevensjonsmiddel man skal bruke synes jeg. Har ikke lys til å bruke spiral ettersom vi har lyst på en baby til om et par år. Alle erfaringer mottas med takk.
*guttemamma* Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Hei, jeg valgte å begynne på cerazett. Hadde veldig god erfaring med p-piller før jeg fikk lillegutt. Hadde ikke lyst på spiral av samme grunn som deg. Jeg har ikke fått mensen tilbake, er 7 mnd siden fødsel, men det trenge jo ikke ha noe med pillene å gjøre da. Hadde en liten blødning som varte i en dag, trur det var 2 mnd etter at jeg begynte på disse, men jeg hadde glemt å ta da på to dager så jeg lurer på om det var kanskje derfor jeg fikk en liten blødning. Vi er så forskjellige alle sammen, så det er vanskelig å si om du vil bli plaget eller ikke, men det er jo bare å prøve, så får man heller kutte ut hvis det ikke er helt som det skal.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 satte inn en hormonspiral for 2 uker siden (8 uker etter fødsel) og er skikkelig skuffa!! jeg ville begynne på dette pga at jeg har gått på p-piller i mange år uten noe problem bare positivt...men denne spiralen...off... for d første var d vondt å sette inn, stakk hele kvelden...smerter ved egglederne og mensensmerter hele kvelden til jeg sovnet!! våknet 6timer senere uten smerter!! men kunne kjenne d utpå dagen ijen...og har hatt mens smerter til og fra i 2 uker nå!! Blødde også veldig etterpå, avtog etter 4dager, men 1 dag blodfri så kom "mensen", varte i 8 dager!! og i går skulle vi endelig ha sex...men dette var såååå vondt at vi måtte stoppe mitt i akten!! og jeg begynte selvfølgeli å blød igjen i dag!! sukk...hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg aldri orket (for jeg skal jo bare ha den i ca 2år)!!
Snartmammatilto :-) Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Hvis du går inn på "alle forum på DIB til venstre på siden, så finner du MASSE innlegg om Cerazette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå