Gå til innhold

VASKE LAMMESKINN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har noen ?tips om hvordan man kan vaske lammeskinn uten at de blir ødelagt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaskes på ullprogram, sensitiv vask, 30 grader, med såpe som er egnet til ull... kan sentifugere også, strekk det godt ettersom det tørker for skinnet krymper seg litt.... Lykke til..

Skrevet

jeg vaska mitt (mamma gjorde det vel strengt tatt) på ullprogram med ullvaskemiddel og tørket det i tørketrommeln til bakdelen var helt tørr. Deretter kan du bruke en egen børste for å dele opp hårene igjen dersom de klumper seg litt :)

Skrevet

Bør helst vaskes med lanolinsåpe (ullsåpe) Tørkes flatt - tar gjerne noen dager - rufs i det med hendene underveis i tørkingen, kan kjemmes med gaffel eller spesialkam. jeg bruekr bare fingrene. Har gått greit på 30 graders ullprogram i maskina mi

Skrevet

Vasker de på ullprogram i maskinen med lanolinsåpe. Tørkes flatt (legger de på toppen av tørkestativet). Grer igjennom. Dette fungerer greit,

selv om det tar litt tid før de er tørre. Ikke gjør som jeg gjorde første gang jeg vasket et lammeskinn - skulle få fortgang på tørkinga, og la de på varmekablene. Resultatet ble ganske stivt, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...