Gå til innhold

NEIIIII...ikke flere Hanna eller Lukas!!!!!

Anbefalte innlegg

Navn er virkelig smak og behag!

Men Ikke alle kjenner så mange barn... Kanskje man har hørt navnet en gang og tenker "Åh, det var et fint og nytt navn!"

Neinei, her kan du ta feil!!

Jobber selv i barnehage...

Vi har

3 Hanna

1 Hanne

2 Leah

2 Martin

2 Sebastian

3 Sander

2 Emilie

1 Lukas

Ellers styr unna:

Markus

Adrian

Matias

Noah

Sara

Emma

Maya

...og vi er en forholdsvis liten barnehage!

For de som ønsker at barna ikke skal ha en bestekompis med samme navn, eller bli tiltalt med etternavn..

Her kommer ett tips:

www.ssb.no

Statistisk sentralbyrå har statistikk over de mest populære navnene, og hvor mange som heter det i norges langstrakte land.

Lykke til i navne myldret!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6634762-neiiiiiikke-flere-hanna-eller-lukas/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den barnehagen jeg jobber er det:

1Hannah

ingen Hanne

ingen Leah

ingen Sebastian

ingen Sander

ingen Emilie

1Lukas

ingen Markus

1Adrian

ingen Mathias

1Noah

1Sara

inegn Emma

ingen Maya

Og dette er en stooor barnehage..

Så dette er forskjellig fra barnehage til barnehage og sted til sted...:) :)

Huff HATER at de skal være så mange av de, hehe. Kalte alle dukkene mine for Emma når jeg var liten og både mannen og jeg liker navnet kjempe godt. Lukas liker vi også begge kjempe godt, men huff. Vi får nok bare styre unna de navnene :(, pga stattestikken, men åååååå vi liker jo de så godt! Vi kjenner ingen selv som heter de navnene da.

Annonse

Jeg er helt enig!

Jeg har alltid likt navnene Nora, Sara og Hannah......

men føler at jeg virkelig ikke vil bruke navn som "alle" har.... synes det blir litt dumt selv om det ikke er noen grense for hvor mange som kan hete det og det i en klasse...

Er ivrig bruker av ssb

For det første så skjønner jeg ikke helt poenget ditt med å lage dette innlegget. Du kan velge de navnene du ønsker og så kan vi andre gjøre det samme. Om jeg velger å gi alle barna mine navn fra topp 10 lista så angår det vel neppe deg?

Jeg er lærer i grunnskolen og på trinnet vårt har vi 5 Maria, 3 Marie, 2 Vebjørn, 3 Jacob, 2 Vetle, 2 Johanna, ingen Hannah, ingen Leah, ingen Nora, ingen Emma, ingen Sander. Interessant? Neppe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...