Gå til innhold

Lammeskinn fra IKEA,er det like bra som andre lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lammeskinnspose til tulla,så egentlig er ikke lammeskinn noe vi virkelig trenger,men har lyst på:)

Virker greit å ha i sengen hennes osv,siden hun pleier å sparke av seg dyna..

Men noen av disse lammeskinnene er jo så dyre,er det stor forskjell på lammeskinn fra en babybutikk og fra IKEA?Noen som eventulet vet hvor jeg kan få kjøpt rimelige lammeskinn andre steder?På nettet helst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte lammeskinn fra Ikea i 2003 til første barnet. Jeg har vært godt fornøyd med det og bruker det ennå. Det har vært i vaskemaskina på ullvask med Milo mange ganger.

Men så gikk jeg gjennom en hel sånn dunge på Ikea før jeg fant et som var korthåra! Etterpå har jeg ikke sett så korthåra skinn på Ikea mer. Hvis du stikker lillefingeren ned og måler pelslengden så er den bare 2 ledd av lillefingeren på skinnet mitt. Det er jevnt langt så jeg tror det er klipt.

Tror det er forskjellen, at finner du et korthåra billig skinn så er det sau og klipt kort. Lammene har naturlig kort ull. Har lest noe om at det var bedre enn klipte skinn, men har ikke helt sett forskjellen. Jeg har et lammeskinn også og synes ikke det er bedre.

Skrevet

jeg kjøpte på reflex.. kostet 399.....

Skrevet

ikea skinn er ikke ekte skinn og har derfor ikke den effekten som de på refleks har mht varmeregulering etc.de ekte skinnene "puster". det gjør ikke det på ikea derfor kan barna bli enten veldig varm eller veldig kald hvis det feks tisser på skinnet.

Skrevet

Jeg har et ekte skinn fra Ikea, men det bruker jeg i min egen seng:)

Som nevnt over her så er det fåreskinn, og ikke lammeskinn.

Gutten min har lammeskinn i sengen sin:)

Mener å ha sett rimelige lammeskinn på Jysk til rundt 300-400.

Skrevet

Ikke ekte skinn på IKEA? Vi har dette skinnet, og jeg var nesten sikker på at det er ekte... Eller jeg er vel helt sikker.

Skrevet

Ja ikea sitt skinn er veldig godt.. Har det til min

Skrevet

jeg var faktisk på ikea igår, å stod og lurte på om jeg skulle kjøpe et sånn skinn. har , som vi kjøpte på baby shop, men kan jo vere kjekt å ha et fast i senga og et som kan ligge i vogna . Å da spurte jeg di som jobbet der , å ho gikk til og med å sjekket med noe levrandør greier . Å JA det er ekte skinn på ikea ;)

Nemmlig ;)

;)

Skrevet

ja vil da tro det! :o) alle lamme/saueskinn kommer jo fra sauen, og med mindre ikea får skinnene sine fra dårlige sauer, så er de vel like bra ;oP

Skrevet

Forskjellen på skinnene er blandt annet at ikea sine skinn er behandlet, så lanolinen som er naturlig i lammeskinnet er borte. Lanolinen er det som gjør at skinnet er "selvrensende". Urin og svette blir bakteriedrepende når det kommer i berøring med lanolin.

Videre er ikke ikeaskinn varmeregulerende. Om det kun er pga lengden på ullen husker jeg ikke.. Uansett, det er bare å klikke seg inn på www.nostebarn.no og lese om skinnene der. De har en god beskrivelse av hvorfor og hvordan de "ordentlige" skinnene virker.

Skrevet

Vi har hatt lammeskinn fra Ikea siden junior ble født. Nå er han 15 måneder. Vi er veldig fornøyd med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...