Gå til innhold

Da har snuppa fått pass, for et slit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på politistasjonen på Grønland i dag for å få pass til Sofie fordi vi skal til London. Var det halv 12, var ferdig halv 2...off...Hadde alle papirer fylt ut på forhånd, hadde med fullmakt fra samboer med kopi av førerkortet hans og bilder av Sofie. Men, neida, de bildene ble ikke godkjent, måtte ta nye i fotoboksen der. Koster 40kr for 4 like bilder, tok dette 4 ganger... De skal ha bilde med hele ansiktet som ser forover, ikke åpen munn og litt av skuldrene, og jeg får ikke være med på bilde..Måtte holde henne inn i boksen, og hun så alle andre veier, smilte og hadde det veldig morro...

Så nå har vi massevis av passbilder av henne iallfall, for politiet trengte bare ett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å la fotograf ta bildet ;o) Kan lønne seg.

Vi gjorde et, men han har munnen åpen. Ble heldigvis godkjent, fordi det var en baby på 6 mnd, så det var jammen ikke enkelt.

Snodig at han om fire år kan bruke samme passet, og se helt annerledes ut =)

Skrevet

hmmm...åssen er det med pass og babyer egentlig?må de ha det for å kunne reise? vi reiser til syden om en mnd....må da snuppa på 6mnd ha pass??dette hadde jeg ikke tenkt på før jeg så dette innlegget...hehe

Skrevet

Alle må ha hvert sitt pass, enten de er 1 uke gammel eller 100 år, om man reiser til land det er påkrevet.

Skrevet

Vi ordnet det samme i går. Gikk greit med bildet for oss - vi hadde printet det ut hjemme på fotoprinter - veldig praktisk, for vi printet et bilde vi hadde tatt med digital kamera, gjorde det svart hvitt - og forminsket det til pass størrelse. Perfekt!

Så nå håper jeg passet kommer før vi skal reise - det regner jeg med....

Men for info så må man ha pass til baby når man skal reise utenfor Norden - det er iallfall det de anbefaler da det eneste id baby kan ha er pass.............og flyselskapene krever id!

Skrevet

Både jeg og min lille sønn på to mnd tok passfoto hos fotograf, det kan lønne seg hvis man ikke har digitalt kamera selv, da de tar flere alternativer slik at du får et som vil bli godkjent. Politiet godtok hans bilde, men ikke mitt da litt av mine briller dekket for litt av øyet...jeg måtte ta nytt bilde der.

Pass til så små babyer varer forøvrig bare i to år, eller så lenge bildet ligner.

Skrevet

åj åj....hehe gått HI hadde dette innleget da;o) ellers hadde nå ikke jeg fiksa noe pass...hehe...da får vi ta en tur i foto boks med snuppa neste uke...blir nok et artig forsøk det..haha

Skrevet

Huff, hørtes pes ut ja:-( Og du som hadde vært så "føre var" og greier! Tenkte å ta det hos fotograf jeg, siden vi ikke har printer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...