Gå til innhold

Hvor mye gulpet ditt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta vår på 20 dager gulper mye, syns jeg da. Gulpe etter hvert eneste måltid, noen ganger halve måltidet, andre ganger bare litt. Ho får mellom 60 og 80 ml morsmelkerstatning til hvert måltid.

Er dette normalt for et så lite barn?

Leste i en brosjyre fra apoteket at det fantes morsmelkerstatning for barn som gulpet mye. Noen som har prøvd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mini gulpet også mye, han fikk mme. jeg byttet fra Nan til Hipp,ble noe bedre da(kanskje tilfeldig),men pluttselig en dag sluttet han med det. mm barn gulper også, det er lukkemuskelen over spiserøret som er underutviklet som gjør at de gulper. Prøv å ha hodet hennes litt høyere når du gir hun mat,det prøvde vi og det hjalp. Ellers er det bare å finne frem gulpekluter og bruke siklesmekker, ellers gjør du ikke annet enn å skifte bodyer..(følte jeg noen ganger da =)

Skrevet

Min gutt gulpet også ganske mye når jeg ammet ham, men etter at vi begynte med grøt ble det mye bedre, og nå er det bare en sjelden gang. Men ei venninnes sønn gulpet til han var over året...

Skrevet

Peter gulpet masse (fikk mm på flaske og Nan). Følte at over halparten av måltidet kom ut igjen, og at jeg jeg ikke gjorde annet enn å skifte klær på både ham og meg selv. Sluttet vel med det da vi begynte med grøt.

Sofie (ammes) gulper nesten ikke i det hele tatt, og når det i det hele tatt kommer noe, er det bare litt som renner ut av munnviken.

Du kan jo prøve et annet merke med mme, og se om det blir bedre?

Skrevet

fram til 4 mnd,gulpet hun ekstremt..før under og leeenge eter måltidene...brukte 14-20 gulpekluter hver ! dag...

glad det er over ja..gulp over alt..

;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...