Gå til innhold

Når bør man kontakte lege

Anbefalte innlegg

lurer veldig på når det er lurt å kontakte lege og jordmor når man er gravid første gang.

var på sykehus å fikk beskjeden om at jeg var gravid. jeg spurte de om dette men fikk bare til svar ca uke 12. syntes det var litt lenge siden jeg har mistet en gang tidligere og at det er første babyen min.

jeg er nå 6 uker på vei.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6632687-n%C3%A5r-b%C3%B8r-man-kontakte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde første legetime i 7.uke, da fikk jeg undersøkelse og jeg tok blodprøver. Jeg fikk også anledning til å spørre om de tingene jeg lurte på og jeg mottok helsekort og brosjyrer jeg kunne lese i. Det er vanligvis ikke nødvendig med så mange kontroller i begynnelsen, jeg skal tilbake i november ( da er jeg 12 uker på vei), og så skal jeg til rutineultralyd i uke 18.

Ring fastlegen og bestill time nå du! Du får det så mye bedre etterpå når du har fått undersøkselse og samtale.

Dette er jo spesielt viktig siden du har mistet en gang tidligere.

Lykke til:)

Hei, hei

Det er nok vanlig med 1.kontroll rundt uke 12, men hvis du har hatt en ma eller sa tidligere syntes jeg du skal ringe legen din og be om kontroll tidligere. Etter hva jeg har hørt er det vanlig med tettere kontroller og oppfølging da.

Vet ikke hvordan det er med jordmor, jeg skal dit nå 3 uker etter første kontroll hos fastlegen, men kanskje du får hyppigere kontroller der også - det hadde jo vært en fin trygghet. Spør legen når du ringer, de vet sikkert :)

Jeg hadde min første time hos lege i uke 4, tok ul og ble sykem siden jeg har mistet to før, skal til kontroll i neste uke da er jeg syv uker på vei.å ring legen din i morgen, du bestemmer når det gjelder oppfølging av legen, om det får deg til å slappe av.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...