Gå til innhold

Her kommer fødselshistorien min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til den 21 sept. la jeg meg med det jeg trodde var mageknip, dette foregikk gjennom hele natten. Når klokken var 06.30 hoppet jeg ut av senga av et "plopp" nedentil, så der sto jeg på gulvet og vatnet silte veldig.

Jeg trev tak i telefonen, og ringte på mamma for å få henne til å ta sønnen min på 2 år og sambo ringte på ambulansen.

Ambulansen kom ca 0730 og da hadde riene kommet kraftigere med 3 min mellomrom.

08.30 var vi kommet på sykehuset, der sjekket jordmor ctg og åpning, fremdeles var det bare 2 cm åpning. Smertene begynnte å bli intense så når klokken var rundt 09.30 fikk jeg epidural.

klokken 12.00 kom jordmor å sjekket åpning før hun skulle gi meg en ny dose epidural, og da begynnte hun å få det travelt for det var kun 1 cm igjenn til full åpning. Fikk bare en halv dose epidural, og bare få minutter etterpå var pressriene igang.

Når klokken var 12.35 var prinsessa vår kommet. En helt hærlig opplevelse å få henne i armene. Hun var 49 cm lang og 3140gram. Og hun var så nyyydelig. :)

Ønsker dere alle ventende lykke til. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:o) Bare lurer på hvorfor dere ringte sykebil, var det fordi vannet gikk? Jeg har nemlig fått beskjed fra jordmoren min at jeg verken må legge meg ned eller ringe sykebil. Stemmer ikke det?

Skrevet

gratulerer så mye med jenta!

Håper jeg får en like rask fødsel... :o)

lykke til med mammatilværelsen, og kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta og lykke til videre fremover :0)

Skrevet

Gratulerer så masse:)

Skrevet

Gratulerer :))

Fint det ikke tok så lang tid da. Håper jeg er så heldig også!!

Skrevet

Ja, vannet gikk med meg, og jeg fikk beskjed om at hvis vannet var misfarget skulle jeg ringe sykebil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...