Gå til innhold

snart 4 mnd.... hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en utrolig snill gutt som har vært kjempe flink til å sove om nettene helt siden han ble født. Det har så klart vært noen dager med ekstra amming og slik, men som regel har det vært en lang økt på altfra 5 til 7 timer først på natta, mat, 2-3 timer, mat, sove en stubb til også opp. Noen ganger har det også holdt med ett måltid om natten. Sovnet også med en gang han hadde fått mat.

Men nå er det andre boller. Nå nekter han å sove mer enn tre timer om gangen før det er mat. Ikke snakk om at jeg får han til å sovne igjen

(som før hvis han våknet) uten mat. Plutselig krever han noen ganger tre måltider om natten og ikke er det like lett å få lagt han igjen heller. Noen ganger bråvåkner han når jeg legger han i senga slik at jeg må ta han opp og legge han ved puppen igjen.

Har opptil for litt siden gitt annen hver pupp for hvert måltid, men begynte etter at helsesøster sa at han trolig begynner å kreve mer, å introdusere den andre puppen etter den første er tom(syntes det er vanskelig å vite ). Etter at jeg har begynt med dette virker det som om melkemengden har gått ned, men det kan være inbildning.

Han er jo en stor gutt på 6400gram og 64cm så kan det være at han begynner å trenge grøt.....?

Hva tror dere? Er det bare to og en halv uke lange økedager eller noe annet?

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlig med en slik roteperiode rundt 4mnd alder. Begge mine var sånn i et par uker rundt 4mnd alder. Så gikk det seg til igjen.

Noen har behov for mer enn bare morsmelk rundt 4mnd alder, men vanligvis så går dette nattetullet over av seg selv etter et par-tre uker.

Skrevet

Sånn var min gutt også da han var 3,5 mnd, og jeg begynte rett og slett med grøt - og jeg fikk tilbake min gode gutt! Han var rett og slett sulten, og min melk var ikke nok. I steden for å begynne med MME valgte jeg grøt. Og ikke mange ukene etter begynte vi med 2 grøtmpltider, deretter middag. Det gjorde susen for oss, han ble blid og fornøyd igjen, og begynte å sove rundt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...