Gå til innhold

Anbefalte innlegg

starta med at slimproppen gikk onsdag den 27 sept rundt ett på dagen. endeli begynte ting å skje, 6 dager over UL terminen. rundt kl 23 samme kveld kjente jeg at jeg begynte å få rier. de kom ganske tett i ett tiden med ca 10 min mellom.slik lå jeg da den natta. i halv ni tiden torsdagsmorgen hadde jeg så vondt å rier på ca 7-5 min mellom, så da bestemte jeg meg for å dra ned t sykehuset for å sjekke hvor langt jeg var kommet. da vi kom dit hadde jeg tre cm åpning. fikk valget om å dra hjem eller være på sykehuset å se hva som skjedde. valgte å dra hjem. rundt klokka tolv makta jeg ikke å være hjemme mer. riene gjorde såå vonde å jeg var redd. så vi dro t bake. da ble vi plassert på et føderom. her skulle vi ligge i maaange timer ja. badekaret var veeldi god å ha som smertelindring. det anbefales;) der lå jeg da med rier og vondter fram t klokka åtte på torsdagskvelden. da hadde jeg bare 4 cm åpning enda. legen og jordmora sa at vi måtte ut å gå for at barnet skulle komme lengre ned i bekkenet. å når jeg kom tilbake skulle de gi meg epidural og ta vannet. legen lovet meg baby innen vaktskifte. jippi tenkte jeg. nå kommer d til å gå fort. jeg og sambo var ute å gikk en tur, med rier å alt å d var ikke godt. auauau. da vi kom tilbake satte de epidural på meg, noe som var kjempe herlig. de tok vannet og jeg fikk møte min bestevenn mr lystgass:) først synes jeg d var kjempe ubehagelig, men etterhvert klarte jeg meg ikke uten, hehe. PARTY PARTY

etter at de tok vannet ble vel åpninga 6 cm ca. tiden gikk å ingen fremgang. riene var helle ikke på d sterkeste. de satte i meg drypp oxo, men neida. han i magen ville ikke samarbeide. han lå fortsatt ganske langt opp. rundt klokka seks halv sju hadde jeg ni og en halv cm. men da var fortsatt barnet langt oppe å da ble d avgjort at d ble keisersnitt. jeg hadde misfarget fostervann og både jeg og barnet var slitne. så da ble jeg trillet ned på operasjonsbordet og 30 min senere fikk jeg se min nyyydelige sønn. han var litt av en kraftplugg på 4785g og 53 cm. ikke rart han ikke ville komme ned. jeg er ikke akkurat den største jenta selv lissom.- 1,58 cm høy å før graviditeten 47 kg. så d kom som et sjokk på alle at han var så stor. *ler* men alt gikk godt til slutt. men litt irriterende å vite at d kunne ha endt som d gjorde maange timer/dager før om bare vi hadde visste at han var sååå stor. symfysemålet lå jo på normalen å alt.jaja. dette skal jeg iallfall følge med nøye på neste gang;) Tom kristian kom til verden den 29/9 kl 0715. å nå koser vi oss masse hjemme:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6631969-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med Tom Kristian. Jeg gleder med masse til å møte ham. Håper du kommer deg raskt på beina.

Forresten er han født på St. Michaels dag (en dude som drepte en drage). Regner derfor med at Tom Kristian er like tøff som ham ;o)

Mange klemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...