Gå til innhold

Utrolig dårlig til å leke!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en gutt på 2 år og 6 mnd som er utrolig dårlig til å leke. Jeg prøver og oppmuntre han til å sette seg ned for å leke med lekene sine, men d blir bare masing fra min side. Han skal helst sitte oppå meg og være der jeg er hele tiden. Bare d å rydde litt i huset, som f.eks å sette i oppvaskmaskinen eller legge noen klær i vaskemaskinen, der skal han også delta. Han skal helst være oppå der jeg holder på. For å nevne d, så har han egentlig vært sånn fra han var pitte liten. Han skulle helst være hos meg. Da han var baby var han totalt uinteressert i babygym, var liiite villig til å snu seg rundt. La rundt leker etterhvert som han klarte å snu seg rundt på magen, men var lite interessert i å prøve å kave seg til dem. Han var sen til å gå, gikk ikke før han var 18 mnd.. Men derimot så har han vært veldig tidlig med å snakke. Bablet veldig som baby. Og han snakker godt til å være 2 år og 6 mnd.

Men altså veldig dårlig til å leke. Han går bare rundt og "peller" på alt han ikke skal, mere interessert i alt som ligger på benken og "mase" om kjeks osv.

Jeg går hjemme med han enda, så er godt mulig d ikke er en god kombinasjon. Jeg er ikke sammen med barnefaren lenger, fant en ny kjæreste for nesten 1 år siden. Han er bare helt utrolig mot meg og sønnen min. Han har også et barn, en gutt på 5 år som han har annenhver uke. Så sønnen min har han og være sammen med annenhver uke. Så han har kontakt med barn. Min ex har også funnet seg en ny, og hun har også en gutt fra før på 4 år. Klart d er litt alders forskjell, men jeg mener at han har kontakt med andre barn.

Jeg skal begynne å jobbe neste år, august. Og skal søke han i bhg.

Men lurer på om noen har noen råd til meg??? Noen som har borti dette? Hvordan skal jeg få han til å leke mer, eller er d bare jeg som er kravstor. Jeg kan sitte sammen med han på gulvet og leke med han, men mener også at d er viktig at han kan leke for seg selv. Når han først setter seg ned og leker, så er han veldig flink og prater med seg selv. Selv når vi er ute, blir han fort veldig lei.

Blir fort slitsomt i lengden dette.. Blir litt frustrert, for de fleste dgr føler jeg at jeg ikke gjør noe annet enn å mase på han og "jage" han vekk fra f.eks kjøkkenet..

Hvordan er deres barn på denne alderen til å leke for seg selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Misforsto jeg deg nå, men har han kun kontakt med andre barn annenhver uke...og de er såpass gamle...? Ikke det at det er noe galt i å være sammen med eldre barn, bare fint det, men finnes det ikke barn i nabolaget på hans egen alder? Har du ikke noen venner som har barn som dere leker med ute, ber på besøk osv?

Tenk om det var du som skulle gå en uke uten kontakt med noen andre enn barn, ville du ikke kjedet deg...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...