Gå til innhold

blødninger og smerter (samme som på ufrivillig abort)

mamma-sarah

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er ny her på bim. Er så heldig å en nydelig datter på 2 1/2 år etter et komplisert svangerskap med mye komplikasjoner, fikk b.l.a. satt på cerclage da livmorhalsen begynte å åpne seg men heldigvis gikk det bra. Tidligere har jeg hatt 4 spontanaborter og en prematur fødsel i uke 22. Jeg har ikike hatt noe problemer med å bli gravid men det er verre å beholde det.

Nå er jeg gravid igjen i uke 7, På fredag sto jeg på jobb og plutselig ble jeg varm mellom bena, det viste seg at jeg hadde en kraftig blødning og jeg var selfølgelig sikker på at nå skjer det, dro til gynekologen min som tok ultralyd og der så han fosteret og et hjerte som slo så alt så bra ut. Var til ny sjekk i går og fosteret hadde vokst fint i helgen så legen mener at jeg trygt kan dra tilbake på jobb. Det jeg er i tvil om nå er at jeg har en del smerter i underlivet, en slags nedtrykksfølelse, det føles som om noe presser nedover, spesielt når jeg er mye i bevegelse, er dette normalt? Kan det være et tegn på svakhet i livmorhalsen? så tidlig? (jeg hadde jo det sist)

Jeg blør ikke lenger men har hva man kan kalle resteblødning, det er brunt det lille som kommer ut, men p.g.a. smertene er jeg bekymret, går liksom bare og venter på at det skal skje.

Håper at noen kan dele erfaringer med meg.. :o)

Fortsetter under...

Hei...

Leste innlegget ditt, og mye av det du skriver kjenner jeg meg igjen i selv.

Har selv hatt 4 aborter, senest i jan 06 da jeg var 19+5

Har en prematur fødsel i uke 26, og heldigvis gikk det bra. Har en frisk pg rask sønn på 8år...

Er nå gravid igjen, 19+4 .. Fikk satt på cerclage i uke 12.

Var innlagt på sykehuset ca 1 uke i uke 17, pga smerter, og fikk da vite at livmorhalsen hadde åpnet seg litt. Var på kontroll denne uka, og da sa legen at d hadde stabilisert seg... Plages med svak livmorhals og gbs-bakterier, så jeg er stort sett nervøs hele tiden.. Har erfaringer fra tidliger at ting kan skje så alt for fort....

Jeg hadde fått ordnet med sykmelding hvis jeg var deg...

Skjønner godt at du er nervøs ja, har d sånn jeg også...

Som deg har jeg ingen problemer med å bli gravid, men det er værre med å beholde det ja som du sier...

Er datteren din født til termin?? Hadde du da cerclage?

Med beste hilsen

Hege

Hei Hege!

Ja jeg er nervøs, går liksom bare rundt og venter på når det skal skje. Når det gjelder sykemelding virker det som at det ikke er så lett å få det, føler meg presset til å gå tilbake på jobb. I svangerskapet med min datter gikk det ikke ordentlig opp for meg at jeg hadde fått barn før flere uker etter fødsel. Jeg hadde da gått gjennom hele svangerskapet og ventet på at noe skulle skje. Dattera mi ble født 16 dager før termin men jeg fikk fjernet cerclagen 2 uker før fødsel så det holdt faktisk litt uten cerclage også. Nårtid ble det bestemt i ditt nåværende svangerskap at du skulle få cerclage?

Lykke til videre med ditt svangerskap.

hei..

Hadde også cerclage i mitt svangerskap sist, men pga infeksjon grunnet gbs fikk jeg rier i uke 19+2............ måtte da fjerne cerclagen...

De bestemte da at jeg også skulle ha dette denne gangen, + at jeg går på antibiotika forebyggende hver 3 uke dette sv.skapet.. Dette for at de ville gjøre alt de kunne for å hjelpe meg.. men man har jo aldri noen garanti..

Må si tiden går sakte nå, venter bare på at jeg skal komme meg til uke 25.. Håpehåpe.. Har ikke fortalt det til sønnen min enda at jeg jeg er gravid .... Er jo så redd for at det kan gå galt igjen....

Jeg har vært sykmeldt siden uke 8.. D var jeg sist gang også..

Hadde snakket med legen om dette hvis jeg var deg...

Lykke til videre iallefall.......

Hege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...