Gå til innhold

Litt hjelp fra dere tvillingforeldre?

UngVoksen-over termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

Jeg har ett lite dilemma... Jeg har 2 barn - og to stebarn - som er kjempe herlig altså, men -

Min mann og jeg vil ha barn sammen - noe som viser seg vanskelig. Derfor har vi gått igjennom ett ivf (prøverørforsøk) Men mistet i uke 6.

Han vil ha mange barn - og jeg er enig i at vi kan godt få to sammen - siden de 4 andre er blitt så store (11 - 15 år) og vi vil kanskje få god hjelp i dem.

Men nå mistet vi det ene vi satt inn... Neste gang er vi rådet til at om vi ikke synes det høres avskrekkende ut å få to på en gang - bør vi kanskje sette inn to egg.

Jeg er i midlertid i tvil.

Tvillinger høres skjønt ut - men jeg husker jo hvor kaotisk det var med to små med 2 års mellomrom - hvor sliten jeg ble.

Nå er jeg 11 år eldre enn sist gang - (er bare 34 år da!) og jeg har lyst på EN baby føst - å kose med og være hjemme med og amme.

Så vil jeg ha ett til om noen år.

MEN: Hva om jeg setter inn ett - og mister igjen? Da vil jeg nok angre. For det første vet jeg ikke om jeg da orker å begynne på 3 prøverrøsforsøk - pluss at det blir dyrt (privat behandling)

Setter jeg inn to - og får to - vet jeg at det vil bli stress med å amme to om natten - vanskelig å bære to på en gang - vi må ha en 8 seter bil i stedet for en 7 seter ( fra volvo xc90 til Wolksvagen minibuss???) Eller??

Jeg er redd jeg blir sliten av å ha 2 babybarn på en gang i tillegg til de 4 tenåringene våre neste år.... Derfor vil jeg aller helst ha ett om gangen.

MEN - som sagt : Hva om jeg mister igjen? Da vil jeg jo angre på at jeg ikke satt inn to?? Noen som har tvillinger som vet hva det vil si?? Er det dobbelt så slitsomt? Vet at det er doble gleder også. Hva med tvillingvogn.. mye stress med det?

Min mann vil gjerne ha tvillinger - men sier at han er med på min avgjørelse uansett. Og at han vil hjelpe - stå opp om natten - bytte bleier og bade...

Men det er ikke spøk å ha to bleiebarn som gråter om natten og blir syke og vil bæres... What to do??? Har veldig lyst på tvillinger - men prøver å være realistisk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tvillinger selv...venter enda. Men, du kan gå inn på tvillingforum.com......der er det flere av oss og mer aktivitet. Lettere å få svar fra de som allerede har. Det er for eksempel egne forum for de som venter tvillinger, de som har nyfødte og de fra 3år etc.....

Jeg tror det sikkert kan bli litt slit i starten, men man må bare ta det med godt humør. Føler at det må være værre å ha en på 1 år som krever oppmerksomhet og kanskje blir sjalu og som er over alt...enn to som vil være på samme nivå hele tiden. Jeg er tvilling selv og ser vel egentlig bare det som er positivt....selvsagt er det negative sider også =0) Lykke til uansett valg (0=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...