Gå til innhold

Flere som er lei av tøybleiehets?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er nysgjerrig på tøybleier?

I så fall vil jeg bare anbefale tøybleieforumet på www.tettinntil.com. T.o.m papirbleiebrukere der inne er MYE mer tolerente overfor oss tøybleiebrukere enn her. Jeg har gitt opp debattene her inne forlengst, fordi jeg blir så utrolig sinna av å være her.

Og jammen er det enormt hvor fort tøybleiegleden sprer seg over det ganske land, og hvor mange som oppdager at tøybleier ikke er det samme som for 30 år siden, men at tøybleier er blitt enkel i bruk, trendy og kule!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tøybleiehets? Hæ? Hva er det du kaller hets?

Hva med tøybleiebrukerne som latterliggjør og antyder at vi som lar barna våre bruke papir-/engangsbleier er mindre intelligente... Det er jeg i alle fall dritt lei! Særlig i og med at den miljøgevinsten som tidligere var ett av de virkelig store argumentene, er i ferd med å skrumpe inn til bare et lite komma...

Hvis tøybleiebrukerne slutter å se så vanvittig ned på oss som velger å gjøre ting enkelt, så slutter nok vi å ta igjen.

Skrevet

Jeg har igrunn ingen innsigelser mot papirbleier, annet enn at jeg liker tøybleiene bedre. Har brukt mye papirbleier også.

Men hva er galt i at noen velger å bruke tøybleier? Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette virker så provoserende på mange her inne.

Papirbleier har mange fordeler med at det er enkelt og greit i bruk. Tøybleier har også mange fordeler. Blandt annet at det er mer miljøvennlig. Hva folk velger får være opp til hver enkelt. Jeg personlig tror nok tøybleier vil bli ganske mye mer utbredt etter hvert. Så håper jeg også at det blir mer "legalt" å si at man bruker tøybleier også etter hvert.

Og om det med hets - det er min opplevelse av stemningen her inne ja... Ubegrunnet eller ikke.

Skrevet

Mitt inntrykk er at folk som bruker tøybleier ikke tåler at andre stiller spørsmålstegn ved hvorfor de bruker "gamledagers" bleieløsninger og i hvert fall ikke at det argumenteres mot at det er en så god løsning som man vil ha det til. Da kommer det argumenter som om at det finnes over 2000 kjemikalier i papirbleiene sov. Men å svare selv på hvor mange kjemikalier det finnes i vaskemiddlene som tøybleiene deres vaskes i vil de derimot ikke svare for....

Skrevet

Jeg skal bruke tøybleier, men bringer ikke temaet på bane, og er veldig ydmyk dersom dette med bleier kommer opp. De som har brukt/bruker papirbleier på barna sine er ekstremt touchy. Nesten alle papirbleiebrukere jeg har nevnt ordet tøybleier for, blir provosert. Til tross for at de verken har forsøkt tøybleier eller har satt seg inn i saken, er de skråsikre på at tøybleier er dårlig for barna og fremfor alt miljøskadelig. Janteloven lenge leve!

Skrevet

Heisann. Tenkte jeg skulle inn og titte på forumet du anbefaler - men, skjønner ikke bæret jeg??? Det er jo mange innlegg, men alle er "private", og selv om jeg registrerte meg, får jeg ikke lest dem ser det ut til? Er det noe jeg har oversett eller?

Skrevet

I begynnelsen var det visstnok mulig å diskutere både sjalbæring og tøybleier på samme forum uten videre. Nå må du søke spesielt om å få tilgang til tøybleiebiten av forumet. Så vidt jeg har forstått, er bakgrunnen for dette at de sjalbærerne som er papirbleiebrukere ble provosert av å se tråder om tøybleier.

Skrevet

jeg tenker mer at det er fordi det er en del bilder der inne av halvnakne barn. Det finnes jo også voksne som tenner på bleier og driver med "bleielek". Så det er vel kanskje for å sile ut slike?

Det er bare å gå inn i ditt eget kontrollpanel, finne gruppemedlemsskap og søke om å bli medlem.

Skrevet

Man må søke om medlemsskap, men får det da helt automatisk. Det var et ønske fra de som ikke er tøybleiebrukere, for når man søker opp "nye innlegg" kommer alt som ikke er på lukkede forum. Og en periode var det mer tøybleiesnakk enn bæresnakk, og det er jo ikke så interessant for de som ikke interesserer seg for tøybleier, ikke sant? Det var rett og slett en måte å gi papirbleiebrukende der inne litt fred for ørtogfjørti for dem uinteressante innlegg. Aldri opplevd hets eller kritkk fra papirbleiebrukere der inne!

Skrevet

Det fjummsi sier stemmer!!!

(og ivrig har litt rett også)

Skrevet

No har eg meldt meg inn :o) Satsar på å lære massevis om tøybleier der inne! Og bæring og sying av sånne bæreting :) Takk for linken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...