Gå til innhold

Angående de å bli gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har sex annenhver dag rundt den tiden man har eggløsning, er da sjansen for å bli gravid rimelig stor..? Eller må man ha sex på rett dag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hum...den blir jo litt større fordi dere treffer jo da fårhåpentligvis riktig dag..men ja..men kan kun bli gravid når man har eggeløsning. Men eggeløsningen kan komme når som helst. F.eks mange orgasmer sies å kunne framskynde eggeløsningen. Det enkleste er å teste med eggeløsning tester for å finne riktig dag. Det som er "normalt" er å få eggeløsning 14 dager før mens....men det finnes ikke noe fasit svar på når etter mens man får eggeløsning desverre.,.

Mitt tips...kjøp el tester på www.billige-tester.no og test fra dag 10 ca...(dag 10 etter første dag av siste mens) og test ihvertfall 20 dager framover...Evn sikrere tester som heter Clear blue eggeløsningstester...de siste er dyrere...

VIKTIG" for at en el test skal være positiv så MÅ begge strekene være LIKE STERKE eller teststreken sterkere enn kontroll streken. Får du deriomot aldri 2 streker (Normalt å få to hele tiden) så kan du ha eggeløsning når du får to streker..selv om den ene er ganske svak..men den må ha gangske mye farge lell....

og da kommer eggeløsning ca 12-48 timer etter positiv test! bare å hoppe i køya! MEN! om du får positiv test så betyr det ikke nødvendigvis at du får eggeløsning med 100% sikkerhet lell...det kan stoppe opp...du må i tillegg til testene prøve å følge med på el slimet...om du vet hva d er?...

Du kan lese masse om dette inne på: www.pernille.info

Klem og lykke til!

Skrevet

Har kjøpt tester, å holder på med det, men hadde nå denne SA`n som startet for 14 dager siden, men noe el har fortsatt ikke kommet, BLIR SÅ UTÅLMODIG AV DENN VENTINGEN!!!!! Tenkte derfor at det var et lite "sikkerstikk" å ha sex annenhver dag....

Skal forresten til lege i morgen for å sjekke om SA`n har forløpt normalt, og om alt er ute, får vel spørre litt da å...

Skrevet

ja:) kan jo holde da..men selv om vi treffer eggeløsningsdagen så er d fortsatt bare 27 prosent eller noe for at d treffer...kjipt nok....

Skrevet

Tragiske greier hvis man tenker sånn på det...Det er så mange som blir gravid ved uhell, så det kan da ikke være så vanskelig!!!selv om det er det....:(

Holdt på lenge å prøve du da??

Skrevet

blir vel ett halvt år nå da:( har helt håpløse sykluser...

Skrevet

huff da:( hvordan holder du ut?!

Selv har jeg egentlig ikke begynt å prøvd før denne perioden. Ble gravid ved et "uhell"(hvis man kan kalle det det) i august, men mistet, å nå klarer jeg ikke å tenke på noe annet enn å bli gravid!

Er fryktelig slitsomt med all den ventingen og prøvingen, å skuffelsen....får jo ikke positiv el engang...

Skrevet

Halvt år er jo ingenting...spør dem som har prøvd 20 pp osv.....

:S

Skrevet

Hei på deg.

Jeg har også hatt en SA for noen uker siden. Jeg testet med EL tester for å finne EL - og det tok hele 4 uker før jeg fikk positiv test. Tror man kanskje må smøre seg med tålmodighet - og et stort lager EL.tester etter en SA ;)

Forøvrig har jeg stor tro på at det å ha sex annenhver dag rundt EL gir store sjanser for å bli gravid.

Lykke til med babylaging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...