Gå til innhold

Vi er tilbake, Tralle Troll!

Femme Phoenix

Anbefalte innlegg

Hei Tralle Troll!

Er tilbake etter hele fem -ukers ferie. Det var utrolig deilig! Ulempen var at det ble så utrolig mye å gjøre på jobben etter vi kom hjem for snart to uker siden! Har rett og slett ikke hatt tida til å hverken lese eller skrive noe her inne. Vet at du må sikkert ha lurt på hvor jeg ble av. Vi er her, altså! Og i fin form med bare 37 dager igjen.

Jeg venter og se om jeg får kontakt med deg før jeg skriver mer. Håper du har det bra. Det siste jeg leste om var kunngjøring om en graviditet i familien. Hørtes ut som om du synes det var stor stas. Flott!

Klem

Fortsetter under...

HALLO , SNUPPA!!!!!!!!! :-))))))))))))))

Jammen er jeg glad for å høre fra deg!!!!! 37 dager igjen!!!???? Herregud såtiden går da...

Ja, jeg trodde du hadde kuttet oss helt ut her, jeg! hehe... Det var deg vel unt med en skikkelig ferie!! Og NÅ må vel magen være stor vel??

Jeg har det bra, takk. Er vel mest inne på over 35 og prøver, men titter innom her også innimellom!! Har ikke vært så veldig aktiv, er liksom på vent... Hele livet er liksom på vent når man prøver å lage barn!! Men nå har jeg pergo- mnd, dobbel dose... Og har sinnsyke hetetokter!!! Vært på nattevakter nå, og svetten renner! Og humøret??? Herregud, håper det bedrer seg til helgen, da er det parringstid... Så her er det hormoner i sving ja..

HAr også vært til noen forferdelige undersøkelser av livmor og eggstokker, og først fant de "noe", også var det ikke noe der likevel... trodde de... Og nå skal de kanskje ha meg inn til en ny lapraskopi/ hystoskopi i narkose... Så nå håper jeg bare på å bli gravid igjen fortset mulig, slik at jeg slipper flere undersøkelser!! hehe... jada, vet jo at det er helt frivillig også da... Er jo glad for at de vil undersøke grundig da!! Men det begynner å bli noe slitsomt..

Og ja, jeg skal bli tante!!! 9. mars, en gutt!! Og samtidig kommer førstefødte i neste genersajon på gubben sin farsside også!! (hå, det ble vanskelig!!). Altså skal fetteren til gubben ha barn, så deres farmor og farfar skal endelig bli oldeforeldre...!!! Så da legger vi vekk misunnelsen og gleder oss på deres vegne... :-)))

Men fortell nå, hvordan var ferien? Hvor var dere??

klem

Jippeee! Du er her! Ja. Ikke rart du lurte på om vi hadde kuttet deg ut. Det ble en god del dager uten et pip. Men, nei . Jeg glemmer deg aldri selv ikke når omstendighetene gjør det vanskelig å slå av en elektronisk prat.

Stakkars deg TT. Med Pergo, hetetokter, LAP og narkose og hele pakka! Er det noen i verden som kan tvile på hvor sterkt ditt ønske om eget barn er? Vet du hva? Jeg blir helt rørt, jeg, og kan ikke la være å tenke for nte gang at verden er så grusom urettferdig. For hvorfor må enkelte sliter slik mens andre bare knipse på fingrene og får det som de vil. En ting er jeg sikker på: Du blir den beste mamma i verden når det endelig blir din tur!

Skjønner at det blir stas i familien med ankomsten av disse to babyer som du forteller om. Ikke bebreid deg selv hvis ikke alle følelser rundt dette er like positive hele tida (selv om jeg vet at det blir mest glede du føler nå på vegne av de kommende foreldre).

Du. vi har vært både i England. (Er skikkelig anglofil, jeg da!) og på Creta i ferien. I Hellas fikk magen helt absurd mye oppmerksomhet. Gamle damene kom bort til meg med druer, pærer og granatepler i gave! Helt vanvittig! Og så er det fortsatt denne gammeldagse tankegangen som gjennomsyre kulturen der nede der de oppfatter en babygutt som "bedre???" enn ei babyjente. Så hver gang sambo fortalte at det var en gutt vi ventet så steg jubelen.

Men det var utrolig deilig å slappe helt av, bade, gå langsomme turer og bare ikke gjør noe som helst fornuftig i flere uker. Jeg var i fin form og spilte beach tennis og det hele. Gubben var så stolt av den synlige magen at han holdt på å sprekke! Koselig å oppleve disse nye sidene ved ham også da. Nå har vi vært flere kvelder på svangerskapskurs og han har oppført seg eksemplarisk :-)

Må innrømme det at jeg er fremdeles gankse avslappet og rolig om den kommende begivenheten. Klarer liksom ikke å skjønne at det er virkelig - selv nå når barnerommet er nesten ferdig og barnevogna er bestilt. Har fremdeles nektet å ha noe som helst inn i huset. for hvis ikke alt går som det skal så ønsker jeg ikke å måtte forholde meg til en masse baby ting når jeg kommer hjem fra sykehuset. Vet det høres ut som om jeg er en kald fisk men jeg kan ikke noe for det. Tar ingen ting for gitt.

Kjære deg, du får hente de kreftene du har og holde ut med disse prøvene inntil du eventuelt blir gravid igjen. Som vanlig så ønsker jeg dere bare alt godt. Gleder meg til å høre fra deg

Varm klem fra

• 2 uker senere...

Da fikk jeg ENDElig litt tid til å sette meg ned og logge meg inn her... Det går i ett for tiden, hatt konsert med koret, jobbet, også pusser vi opp trappegangen... Skikkelig mye jobb!!! Male og male, nytt belegg og trappeneser i trappa, nytt gulv oppe og nede, for ikke snakke om LISTVERK!!!! Kanskje ikke rart jeg i dag sitter nedsylta i forkjølelse og har tatt meg en sykedag... Pass deg, så ikke du blir smittet!! (atsjOOOOO!!!!), snufs... jaja... Du vet vel kanskje mye om oppussing selv? Så utrolig herlig og pusse opp til baby da!!! Sukk.... Vi venter i spenning!! Neste IKM er 30/10.... Så lenge å vente!!! Er jo like spent hver gang, det er å gå halve mnd, hver bidige mnd., og vente og vente... Og når jeg ikke venter på IKM, venter jeg på eggløsning.. Hadde TIDENES eggløsning sist!!! Det må ha vært ras i eggstokkene... Hadde sånn innmari spreng!!! Og skjønner ikke vitsen med at eggløsning skal være vondt!!!???? Mister jo all lyst, det gjør jo vondt å gjøre det!!!!

Fikk forresten skikkelig feriefølelse jeg, av å lese at du var på Kreta.. Har hørt om det tidligere også, at gamle damer i hellas blir helt tussete av baby- mager!! hehe... Sikkert artig å oppleve!! Du får vel endel oppmerksomhet hjemme også? Men ikke på den måten sikkert!!! Her i landet er vi jo en god del mer reserverte da!! I England har jeg ennå ikke vært! Men så er det jo bare 4 1/2 år siden jeg reiste til utlandet for første gang da!!! Da fikk jeg Cruise i Middelhavet i bursdagsgave av gubben... Så da var vi innom forskjellige plasser i hellas, på kreta, kypros, og tyrkia. Da hadde vi vært sammen 5 mnd!! Så besøker vi minst ett nytt land hvert år..

Nå roper sengen etter meg... Har tenkt å prøve meg på jobb kl 0700 i morgen tidlig, så bør vel sove litt.. Du får KOSE deg godt med magen din!! :-))) Vi snakkes...

Skal forresten til Ålesund 3- 5 november........ ;-))))

klem!!!

Hei kjære!

Ja. Gjett om vi også står midt opp i oppusingsstøv, bråk og verktøy vi da! Heldigvis så tar ikke vi så mye av det selv. Jeg får selvsagt ikke lov og sambo har det rett og slett for travelt med jobben. Så vi har leid inn en dyktig kar som er nesten ferdig med å forvandle det slitte gjesterommet vårt til et trivelig barnerom. Kjemepegøy! Fikk telefon i dag fra babyutstyr butikken om at vogna kommer først ei uke etter termin!!! Som vanlig skulle vi ha vært tidligere ute. Typisk oss da! Jeg får bare bære lille gutten i Maya slynga mi til vogna kommer!

Høres ut som om du kjører et vanvittig høyt aktivitetstempo for tida. Vet at veldig mye du gjør er kjekt - bare husk å ta litt vare på deg selv opp i det hele. Skjønner godt at du opplever det slik at halve måned går til eggløsning og sex og den andre halvparten til venting i spenning. Uff! Det er ikke enkelt dette men nå kjenner jeg deg såpass godt at jeg vet at du står på til "the bitter end".

Kommer du virkelig til Ålesund? Så spennende! Tenk om vi fikk det til å møtes? Kan ikke vi holde litt kontakt og se om vi får det til? Ikke noe press altså - bare hvis det passer for dere. Jeg hadde i alle fall synes det var utrolig koselig! Keep in touch!

Hei du! Må svare kjapt, er på farten... ;-))

Vi bare MÅ prøve å møtes...!!???

Vi skal bo i spjelkavika, blir med familien fred. og lørdag. Men søndag!!??? Skal vi prøve å møtes da? Vi har i hvert fall halve dagen før vi må sette nesa hjemover...Når vi skal hjem kjører vi om åndalsnes... Så hvor bor du!!?? hehe-- Dette kribler i magen altså!! Spennende...

Ellers så kom tantefaen i går.. :-(( S U K K

klem fra

Annonse

Å!!!!! Åt ikke den forbanna tanta kan ta et hint altså!!!

Svarer like fort jeg! Jeg bor på Spjelkavika!!! Med mindre det skjer noe dramatisk skal vi absolutt få det til å møtes på søndag Juuuhuuu! Nå var jeg utrolig spent da!

Hos jordmor i går fikk vi konstatert at hodet har festet seg.

Skriver du en linje eller to til meg før dere drar av gårde?

BOR du der!??!!? Dette er jo rent nifst..!! Det er jo der jeg bor når jeg er "hjemme"... hehe.. Da tenker jeg vi skal klare å møtes ja!! Har du forslag til hvor?? Du har selvfølgelig ikke lyst å oppgi nærmere adresse, det har ikke jeg heller.. Ikke her inne!!... Moa er vel stengt..?? Vi kan jo uansett avtale at vi treffes her inne ca. 11.00.. Skal i 60- års lag, så det kan bli sent på lørdag..

Dette blir utrolig spennende!! Tenk om vi kjenner hverandre fra gammelt av da..!?? Dette kan blir interressant!!?? hehe...

Nå må ikke du sette igang å føde ennå da! I så fall får du forlange internettadgang og legge inn mld til meg fra fødesua!! Og da kommer jeg dit!!! hehe

Her er forresten full vinter... Startet i går da vi kørte hjem fra IKEA... Så nå er gubben og legger om dekk..

Tar du med gubben din foresten? Eller skal vi parkere dem hjemme..??? Det er mulig det praktisk er greiest for meg å ha ham med, siden vi tross alt er på besøk hos noen.. Men det kan se på senere!

Jeg gleder meg jeg!!! Dette er så spennende!!! Vi har delt så mye her inne at jeg føler jeg kjenner deg godt på en spesiell måte..Men likevel vet vi så lite om hverandre!!

jaja... Nå må jeg sette igang å skru sammen noen hyller og skoskap her.. Så vi blir ferdige til helgen! Det er langt å kjøre, vi starter fredag morgen og prøver å være fremme senest 20.00...

Sa snakkes vi snart på ekte da!! ;-))

klem

Hei TT! Nifst, ja! Tror det var meant to be at vi skal møtes altså!! Selv om det kjennes ut som om magen sprekker hvert øyeblikk så skal jeg nok klare å utsette dramatikken til ETTER vi møtes på søndag! Eventuelt kan du komme på føden og besøke meg!:-)

Ja. Moa er nok stengt på søndag, dessverre, Her hjemme er det bare gips støv, tapet og rot. Ikke noe hyggelig. Men jeg lurer på når Fellinis har åpent på søndag, jeg. Du kjenner vel til restauranten i Vika? Når du har fått sove ut på søndagsmorgen kunne vi blitt enig om å møtes der ute på ettermiddagen eller? Jeg undersøker i morra om når de åpner. Skal vi si det sånn at du sjekker her i morra kveld eller lørdag? Da har jeg fått sjekke når Fellinis har åpent. Vet ikke enda om sambo kan møte opp. Han er eiendomsmegler og må ofte på visning på søndager så vi får se?

Gleder meg veldig til dette, jeg!

Kjør forsiktig!

Hei du! Da er jeg i byen!!! Og uten internett... Virker ikke "hjemme", så jeg er nå på jobbeb hos min far.... Er ikke det typisk!!!??? Nå kan jeg angre på at jeg ikke tok med laptoppen...

Finner ikke ut når fellinis åpner! Prøvd å ringe men de svarte ikke... Kan vi møtes i resepsjonen på baronen? Der er i hvert fall åpent... Jeg får ikke anledning til å komme inn på nettet flere ganger, så du MÅ bare komme dit!! hehe... Håper det er greit kl 12.00????? jeg er der da, og venter på deg!! hehe!! Dette blir spennende!! Har sommerfugler i magen!! Skjærer det seg, forlanger jeg å låne internett i resepsjonen på hotellet...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...