Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den andre var så lang, så laget en ny. :-)

Ja hvordan går det med dere jenter? Det hoppes vel i mange binger i disse dager tenker jeg?! =)

Denne pp har jeg begynt med akupunktur, kjøpt sink til mannen som han begynte med bare 3 dager før el og prøvd pre~seed. Hva med dere?

Tempen min steg litt i går, og enda mer i dag. Så hadde vel el i går tenker jeg. Krysser fingrene for at det er mange av oss som går over på 1.tri i uke 43! Helst alle da!

Masse lykke til! Stor klem =)

Fortsetter under...

Hei hei:=)

Ja fint at du lagde en ny tråd, for den andre ble jo så lang.

Jepp, denne uka er vi mange som har EL. Her har vi sex hver dag nå så vi er sikre på at vi treffer EL, siden jeg ikke vet hvilken dag jeg har det. For jeg tester ikke og temper ikke.

Jeg tar Folat, Tran og Rosenrot. Og min kjære tar sink.

Håper så klart alle blir gravide. Krysser fingrene:=)

Hei og hopp!

Fint med en ny tråd start ja!

Venter på EL denne uka og nå syns jeg det begynne å stikke avogtil i venstre siden, men jeg er så ivrig og lager meg sikkert til masse symptomer på egenhånd:-)

Tar selolje, kosttilskuddet Gravid (også for prøvere) og EL tester mest for moroskyld.

Men hva er PRE~SEED for noe da?

Her blir det ikke sex hver dag. I følge kalenderen på babyverden så hadde jeg el i går, men ingen kos den dagen... *forbanner sykdom i el tider, feber og halsonder kan holde seg langt vekke!!!* Så ingenting siden natt til søndag. :( Får håpe at det holder, men prøver å ikke være for optimistisk. Vil heller bli positivt overrasket, og kanskje jeg klarer å holde meg helt til ikm med å teste??

Glemte av å skrive at jeg tar folat og Tran med OGEGA-3 =) Er så dårlig på å svelge "store" tabletter, så da ble det tran med OMEGA-3 istedet for Gravid-kosttilskudd.

Canutte 2pp.. Skrev til deg på den tråden du startet om pre~seed =)

Legger ut adressen her også jeg: http://www.ingfertility.com/

Og kjøpte det på babymirakel.no

Annonse

Rolig kveld her inne fra dere ikm uke 43 merker jeg:-)

Vel sitter litt på Bim før Bonderomantikk/jakten på kjærligheten på tv2 kl 20 ikveld. Følger noen av dere andre med på denne serien eller? Syns den er koselig å følge med på, spes siden en av bondeguttene bor i nærheten:-)

Nå kjeder jeg meg... Sambo er ikke hjemme før halv ti, og jeg vet ikke hva jeg gidder å finne på frem til da.

Før jeg dusja i sted så så jeg at det hadde kommet litt rosa/orange i truseinnlegget mitt etter trening. (sliter litt etter forrige fødsel....) Var helt tilfeldig at jeg bomma på søppelbøtta, og det første jeg tenkte var. Å nei, TR igjen....Ble ferdig for akkurat en uke siden.(Da jeg fikk Mensen var jeg VELDIG uregelmessig i noen år, så jeg er vant til litt av hvert..) Men så kom jeg til å tenke på at ved litt før EL kan man få litt blod i simet/utfloden,... så kanskje det var det..... Har i allefall ikke sett noe mere blod/rosafarge hverken her eller der så det kommer ikke mer iallefall. Skal ikke si noe til sambo iallefall. Enten så får han prestasjonsangst, eller så nekter han å bli med på kosen i noen dager slik at vi må prøve en periode til. Han storkoser seg nemmelig med denne prøvinga:o) Det har vært mye som har skjedd her i gården siden vi fikk lilleprinsessa så det har ikke blitt mye på`n, for å si det på den måtn...:o) Jeg har sagt at jeg trolig er mest fruktbar over helga, men da er jeg jo egentlig ferdig med EL hvis alt er regelmessig, men siden man aldri kan være sikker så er det best at vi trener litt hver dag før den tid... He he. Her skal vi ikke ha noe prestasjonsangst eller unnalureri nei. Det var dessuten han som mest ønsket seg et barn til akkurat nå så.... :o) Men som dere skjønner ,så er jeg ikke helt imot tanken jeg heller da. Det er bare det at om det ikke klaffer nå, så vurderer jeg å vente til neste sommer.... Nei, vi får se. Kom plutselig på at jeg har ei bok jeg skal lese :o) Ha en fin kveld alle sammen. Så bimmes vi !!!!

Hei hei uke 43 jenter!!

Jeg har ikke hatt tid tilå sjekke innom så ofte som jeg vil de siste dagene. Så fra forrige tråd at flere skal legge til rosenrot i det daglige inntaket. Hadde tenkt å kjøpe i dag, men syntes det var så innmari dyrt! 160 kr for 40 tbl på en helsekost. Men må jo ta det jeg også, siden jeg får andre til å ta det. Dessuten opplevde jeg en kjempepositiv høst, og mørketid (2004) sist jeg tok det. Fikk mye mer overskudd, jobbet faktiskt 8 vakter på strekk den jula Andrea ble unnfanget - så jeg skal ta å tusle å kjøpe det imorgen tror jeg. Jeg hadde også masse overskudd og stortrivdes på elipsemaskinen på trengingsenteret. Sist høst ammet jeg, så da tok jeg ingen ting, og var ikke meg selv, før ut på vinteren igjen. Vel har aldri blitt meg selv igjen egnetlig...men jeg har sluttet å slappe av på sofaen, i liggende stilling. Det har jeg ikke ro i kroppen til. Tror det har noe med tempoet ellers i dagen er. Men det er en velsignelse når klokken blir åtte og Andrea har sovnet...deilig med voksentid.

Jeg leste at emblamamma skrev at hun merker når EL nærmer seg, og at det ble sånn etter fødsel. Må bare si at det verker så innmari på hver side i underlivet, og det stråler ut mot hver side over hoftekammen...tilstoppede eggledere tenker hypokondriske meg. Kommer ikke til å bli gravid... er sikkert noe galt. Eller forsterkes disse smertene psykisk av ønske om å bli gravid? Sist syklus var pausemodus, siden jeg var på ferie uten mannen, og da kjentes ting litt mer normalt ut, fant EL-slim da, men husker ikke om jeg kjente noe ; ) Men syklusen før den, var helt koko...var enten pms i 14 dager etter EL, verket så innmari. Noen som skjønte noe av dette?? Nå har det verket siden søndag, først på den ene siden, men nå på begge sider. Noen andre som kjenner seg igjen...om det i det hele tatt er mulig???!!! : )

Har sett på Bonderomantikk, og venter på Greys Anatomy...koselig å bimme i mellomtiden!

Hei Minni!

Kjenner meg igjen i det siste du skrev i innlegget ditt, ang smerter i sidene før EL. Venter EL denne uka og begynte med litt stikninger i venstre side igår, og idag er det sterkere "knip" i begge sider. Regner med det er tegn på EL jeg. Sist pp hadde jeg smerter i høyre side fra EL dagen og i ei uke.

Tror dessuten at siden vi ønsker sterkt å bli gravid, så leter vi jo dess mer etter symptomer og legger merke til ting vi ellers kanskje ikke hadde brydd oss om.

Uansett kos deg i prøvetiden og lykke til! Blir spennende å se resultater her på oss ikm 43`ere om ikke så veldig lenge! Krysser fingrene for at mangen av oss må flytte over til 1.trimester om ikke så lenge.

*Klem*

Takk for at du gadd å lese den lange meldingen Canutte...så hvor kjempelang den var blitt... ; ) Skulle bare dytte litt...

Nå har mannen kommet hjem etter kveldsvakt...dobbelvakt faktisk. Nå skal vi kose oss med Grey Anatomy, også planlegge litt Ikeakjøkken før vi skal i "hoppekassa" : )

Jeg stemmer for 1 trim!!!!

Annonse

Skal snart på min 3. akupunkturtime. Håper virkelig dette kan hjelpe!!! Er sikker på at det skjer noe ihvertfall. Når hun stikker i magen kjenner jeg et stort suuug, og litt etterpå er det akkurat som det begynner å jobbe neddi der. Vanskelig å forklare =)

Enda en stund å vente til ikm-uka kommer da. Hvordan går det med dere da? Er det full fres? Er ikke så mye fres her hjemme nei. Hadde el for 3 dager siden, så nå er det sex-stopp =)

Hei Elovise!

Har troen på at akupunktur kan hjelpe mot mangt jeg, så jeg krysser fingrene for at det klaffer for deg snart:-)

Føles leeeeenge å vente på IKM, og har enda ikke oppdaget EL denne perioden. Men jeg er bare i 2pp, så jeg har det slettes ikke travelt. Skal ikke klage når jeg ser du er 10pp!

Blir spennende å høre om akupunkturen virker etterhvert:-)

Lykke til!

*klem*

Skjønner ingen ting jeg nå.. Har ennå ikke hat el.. Har el.smerter i dag men ikke utslag på testen.. hmm... kanskje jeg ikke har ikm i 43 likevel da??? Ikke antydning på testen en gang..

Hei Hannah!

Er isamme båt som deg visst. Har hatt EL stikninger i siden siden forgårs, men enda ikke utslag på testene! Fatt mot og ha tålmodighet, så dukker den sikkert opp iløpet av uka:-)

Når man venter og håper så veldig, så føles det så lenge å vente, uansett om man er i 2. eller 10.pp =)

Har vært hos gyn. og tatt innvendig ul. Legen min lurte på om jeg kunne ha cyster på den høyre siden. Han sytes han så det da jeg var på vanlig gynekologisk undersøkelse, så sente meg til gyn. Han fant ikkeno galt =) jeg var helt perfekt neddi der som han sa. Så da måtte jeg prøve noe annet =) Ble faktisk spådd at akupunktur kunne hjelpe meg å bli gravid.

Har du noen barn fra før Canutte?? Vi har ingen barn fra før. Har lyst på 2 tette, så her er bare å stå på ja! =)

Hei Elovise..

Det var sikker en lettelse for deg å få gynekologens mening om saken! Han er jo tross alt utdannet til å uttale seg om sånt.

Jeg har ei jente på 6 år fra før ja, først nå "vi" er klar for å prøve på nr 2.

Har lyst på 2 tette jeg og, men sier ikke det til min bedre halvdel enda:-)

Han har nettopp blitt fortrolig med tanken på å ønske seg barn kan man si.

Så får vi nå først se om hvor tid vi er så heldige å få spiren på plass på vår felles nr 1 da.

jeg håper egentlig at den har vært men at testene ikke greide å fange den opp. Siden jeg bruker billigtester så håper jeg på det, og da min kjære måtte reise bort sånn plutselig i kveld....:'(

Hvor lang syklus har du da Hannah? Og hvilken dag er du på nå?

Er det strimmel fra billige-tester du bruker? Har du kjøpt de i det siste? De jeg kjøpte denne gangen ga ikk utslag på el. Jeg fikk en svak pos. el test da. Streken var veldig svak. Så da skal den være neg. Fikk også det dagen etter. Vi gikk heldigvis ut fra at den var pos. For jeg temper og ser at jeg hadde el dagen etter 2. svake pos. test. det står jo at testen er neg. hvis det er et svakt strek, men var ikke det hos meg.

er de svak pos. hos deg også eller?

Bestilte de samme testen i sommer, og de var annerledes. Fik pos. test på de.

Hei jenter :)

Første dag med stikninger i siden her, har alltid kjent eggløsning, men nå som man først skal kjenne etter den blir jeg litt nervøs på om jeg virkelig kjenner det jeg kjenner....blir jo litt koko av dette *fnis*

Benyttet sjansen til å kose oss med et glass vin til maten, må nyte det så lenge man kan ;)

Hvor gamle er dere da jenter, og hvor bor dere?

Jeg nærmer meg 25 og bor i Oslo Ü

Trodde min el skulle være mandag...men ingen pos el.test...ei heller igår ...hmm...får teste nå etterpå...har ikke fått testet tidligere idag. Er så mye å gjøre om dagen! Kjenner i alle fall at eggstokkene jobber...kjenner det går kaldt nedover lårene. Og så stikker det samtidig.

Jeg er forresten 30 og bor i Akershus :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...