Gå til innhold

litt nervøs jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 34 ul term 27 nov og det kjennes som om bevegelsene kun er glidende.gutten ligger i hodeleie og har vanligvis vært så aktiv men de siste 2 dagene så kjenner jeg akkurat som hender eller armer nede i området hvor egglederne ligger.kjenner jo at han er der men.....er så stille i forhold til ellers...

hvor mange spark skal en kjenne eller holder det med bevegelse?!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har akkurat samme "problemet" sa ifra i går når jeg var hos jordmor, hun sa at alle bevegelser regnes som spark. og at jeg skulel bare ringe ned om jeg ble ekstra bekymret. men det er trangere om plassen nå også, så det også gjør at de ikek får sparket på samme måten.. jeg bruker det sparke skjema hver dag jeg, synes dte er en fin måte å få det bekreftet på at alt er bra..

Skrevet

Takk skal du ha..., men hvilket skjema er det?!?

Får litt sånn kav jeg...

Skrevet

E nok bærre førr at det e bidd dårli plass... det der sparkesjemaet ligg vesst på nettet... men huska ikke kor...

Skrevet

har du ikke fått det av jordmoren/ legen din?! det finnes på nett et sted også.. kan se om jeg finner det for deg..

Det er et skjema som kan begynne å fylles ut i uke 28. du setter deg ned kjenner en bevegelse da setter du på en klokke, du teller alle bevegelsene frem til 10 bevegelser. da stopper du klokken. hvis det f.eks tok 15min og 23 sekunder så setter du et kryss i skjemaet der det står 15-18 minutter f.eks..

etterhvert vil du se at du bygger en kurve av kryss bortover og ser ditt barns rytme.

Hvis det tar over 2 timer å kjenne de 10 bevegelsene så skal du kontakte jordmor/føden..

Du skal telle mellom samme klokkeslett hver dag.. jeg har satt opp 19.30 til 21.30 som min telle tid, og teller da hver dag mellom denen tiden..

uff ble langt dette. men det står flott beskrevet på skjemaet om hvordan og hvorfor dette gjøres..

skal lete for deg jeg.

2sek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...