UngVoksen-over termin Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Hei på dere! Jeg har ett lite dilemma... Jeg har 2 barn - og to stebarn - Min mann og jeg vil ha barn sammen - noe som viser seg vanskelig. Han vil ha mange - og jeg er enig i at vi kan godt få to sammen - siden de 4 andre er blitt så store (11 - 15 år) og vi vil kanskje få god hjelp i dem. Men nå mistet vi det ene vi satt inn... Neste gang er vi rådet til at om vi ikke synes det høres avskrekkende ut å få to på en gang - bør vi kanskje sette inn to egg. Jeg er i midlertid i tvil. Tvillinger høres skjønt ut - men jeg husker jo hvor kaotisk det var med to små med 2 års mellomrom - hvor sliten jeg ble. Nå er jeg 11 år eldre enn sist gang - og jeg har lyst på EN baby føst - å kose med og være hjemme med og amme. Så vil jeg ha ett til om noen år. MEN: Hva om jeg setter inn ett - og mister igjen? Da vil jeg nok angre. Setter jeg inn to - og får to - vet jeg at det vil bli stress med å amme to om natten - vanskelig å bære to på en gang - vi må ha en 8 seter bil i stedet for en 7 seter ( fra volvo xc90 til Wolksvagen minibuss???) Jeg er redd jeg blir sliten av å ha 2 babybarn på en gang i tillegg til de 4 tenåringene våre neste år.... Derfor vil jeg aller helst ha ett om gangen. MEN - som sagt : Hva om jeg mister igjen? Da vil jeg jo angre på at jeg ikke satt inn to?? Noen som har tvillinger som vet hva det vil si?? Er det dobbelt så slitsomt? Min mann vil ha tvillinger - men sier at han er med på min avgjørelse uansett. Og at han vil hjelpe - stå opp om natten - bytte bleier og bade... Men det er ikke spøk å ha to bleiebarn som gråter om natten og blir syke og vil bæres... What to do???
UngVoksen-over termin Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 10. oktober 2006 Ps.. høres ut som jeg er kjempe gammel.. :-) Er bare 34 :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg kan nok ikke svare på hvor slitsomt det vil være siden jeg ikke har barn selv, men det er jo selvfølgelig større sjanse for at du blir gravid dersom du setter inne 2 egg i stedet for 1.... Men det er nesten bare du/dere som kan vite hva dere føler for. Personlig vil jeg sette inn 2 egg dersom det er mulig, men det er jo litt annerledes for oss som ikke har noen enda :-) Lykke til med å bestemme dere!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Er vel enig med hva som blir svart her... dette er jo veldig personlig avgjørelse.. Selv hadde jeg ønsket å sette inn 2 fordi jeg ikke har noen fra før og alderen er 36 år. Men min kjære har jo 2 som vi har annen hver helg men som også kan ende med at vi får 80%.. og da har vi plutselig 4... Da må vi ha ny bil og det koster mye tenker jeg, og vi skal klare å følge opp dette her også og vi skal ha tid til å pleie forholdet.. som er super viktig.. og ikke minst ha litt tid for seg selv også.. nei det er en vanskelig avgjørelse... Lykke til....
Smilet:) Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 Heia! Skjønner det er eit vanskelig valg.. Eg tenkte som så ved forrige forsøk, at to økte jo sjansen for at iallefall eit av dei ville festa seg! Og det stemte jo for såvidt. Blei gravid men det endte jo i sa.. Det var jo eit fryseforsøk òg, så de tinte opp to egg. Så når begge overlevde opptininga kunne vi ikkje kaste det eine, så der var valget enkelt! Første forsøket vi hadde satte vi inn eit egg. Det endte med neg. resultat. Det blir sjølvsagt ein del meir arbeid, men trur ikkje det føles som dobbelt arbeid. Trur då det blir viktig å samkjøra dei, slik at dei får mat, blir stelt og sover til samme tid! Lykke til med valget! Veit kva eg hadde gått for:)
snøbaby Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Tror at det som oftes bare blir 1 selv om man setter inn 2.....men sjansen for tvillinger er jo stor da. Første gangen satte vi inn 2....det ble til en skjønn liten gutt som blir 2 år til jul. Andre gang satte vi inn 1 egg....og enda en liten gutt er på vei...kommer før jul han også.....
Ann-ch. Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Et utrolig vanskelig valg dette her. Mye fordeler for og imot. Jeg har hele tiden sett for meg tvillinger som utrolig slitsomt. Men alikevel har jeg fått satt tilbake to egg under hvert forsøk. Ta ting som de kommer. Nå er jo du i en mere spesiell situasjon. 4 barn gjør ting litt mer komplisert når det gjelde praktiske ting. Men det går jo alltids å fikse. Det er bare du som kan ta den avgjørelsen.Og husk at det er ikke sikkert begge eggene fester seg. Det er ca 25% sjans at du får tvillinger hvis forsøket er vellykket. Ønsker deg masse lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå