Gå til innhold

Utregning av termin, beregnes fra siste mens el. unnfangelse???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men blir dette helt riktig da?? Det fins jo noen med veldig lang syklus og noen har jo igjen veldig kort syklus. Så det mest riktige må jo være unnfangelsestidspunkt!!??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er slik man gjør det og man pleier å ta med i beregningen hvor lang syklusen er, jeg for min del vet unnfangelsesdagen og når jeg regnet ut termin ordnet jeg på første dag i siste mens dagen til det hele stemte med unnfangelsesdagen og jeg kommer til å oppgi den dagen som da ble stående som første dag i siste mens til legen fordi jeg av erfaring vet at han kun ser på den dagen og regner en 28 dagers syklus uansett, det er feil dag, men det blåser jeg i, jeg vil ha rett termin. Uansett så pleier terminen å flyttes når man kommer på UL, så den man finner først er bare foreløpig og terminen er jo også bare en pekepinn, de færreste babyer kommer på termindagen uansett ;-) Grunnen til at de regner fra første dag i siste mens er fordi de fleste har ca 26-32 dagers sykluser og de fleste vet ikke akkurat når unnfangelsen fant sted, derfor blir det mest sikkert slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På babyverden kan du legge til hvor lang syklus du har sånn at terminen blir rett. BIM sin kalender regner ut at jeg har termin 25 mai, men det stemmer ikke siden jeg vet at jeg har 32 dagers syklus og ikke 28. Derfor har jeg termin 31. Det stemmer med når unnfanglesen skjedde også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...