Nr3 i 2012 Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 var hos kontroll til jordmor i dag. sf ble målt til 37 cm og jeg er 37 +4 på vei. Synes dette var utrolig høyt lå langt over det grønne. De andre gangene har målet vært rundt den røde streken. Blir dette en veldig stor bebi? Andre som har høyt sf mål?
2011ee Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg er ikke så langt på vei som deg... Er i uke 33, og mitt ble målt i dag, sm var 32. Min baby ligger litt over gjennomsnittet sa jordmor.
adelia*termin 18/10* Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 jeg lå veldig høyt sist, det viste seg at det var seteleie. denne gangen ligger jeg akkurat på streken, og jeg vet at det er hodeleie. jeg innbiller meg at det var derfor jeg lå så høyt, jenta var ikke stor
suna-78 Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 På forrige kontroll ( 36+4 ) hadde jeg 35 cm. Fikk beskjed om at dette var høyt ( øverst på den grønne streken ) og at det blir UL hvis det er tilsvarende vekst til neste kontroll. Men SF målet må ses i sammenheng med hva som er normal vekst for hver enkelt. Noen ligger alltid litt over el under streken og det er normalt for de...; )
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #5 Skrevet 10. oktober 2006 i uke 32 lå min på 28... vet ikke hva som er normalt jeg
♫ rockesmurf og smurfejenta♥ Skrevet 10. oktober 2006 #6 Skrevet 10. oktober 2006 Ligger 3 ruter OVER det grønne feltet....er visstnok veeldig høyt mål, var på ekstra ul sjekk, men barnet var akkurat passe stort og normalt med fostervann så fikk beskjed om at livmora mi bare var sånn...
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 10. oktober 2006 #7 Skrevet 10. oktober 2006 jeg hadde 33 i 32 fullgåtte.. Nå er jeg 34 fullgåtte og spent på hvor mye det har steget.. for jeg har hvertfall vokst veldig ser jeg selv.. men jeg følger jo min egen kurve
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 10. oktober 2006 #8 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg tror jeg ligger litt lavt jeg da...er 35 uker og magen er 32... eller det er kanskje sånn akkurat passe... vet ikke hva som er vanlig jeg, tror vel egentlig det meste er normalt...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #9 Skrevet 10. oktober 2006 Er selv redd forat gullet i magen skal være veldig stor. På forrige kontroll lå målet en rute over det skraverte feltet. Skal på ny kontroll denne uka, og er spent på hva legen kommer frem til da. Tror jeg skal høre om jeg kan få ekstra ul om målet forsatt har gått opp så mye! Bebissen skal jo komme seg ut også... )
meg og min lillle sønn Skrevet 10. oktober 2006 #10 Skrevet 10. oktober 2006 Ser det er fler som får ekstra ultralyd når babyen er over det gjennomsnittet. har nettopp begynt på min uke 32 og sf mål på 35.. ikke sendt på ultralyd. noen som vet hvorfor de gjør forskjellig?
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 10. oktober 2006 #11 Skrevet 10. oktober 2006 Dette har med livmoren form å gjøre også. Høyt SF mål må ikke være ensbetydene med stort barn. Jeg har "normalt" SF må, men ble sendt på UL da de mistenker stort barn, og jeg hadde haste KS sist. De kjenner vel på magne også at det er "mye" baby inni der.
Møøø Skrevet 10. oktober 2006 #12 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg lå også skyhøyt over det grønne feltet, var og ca 37 cm uke 37, og var sikker på en stor baby, fikk ikke 'ul, men ba ikke om det heller, for jeg har hørt de tar så mye feil, og da var det bedre å ikke vite enn å grue seg fordi UL viser en stor baby og så kommer en helt normal en... Snuppa var 3480g og 50 cm lang, omtrent akkurat på gjennomsnittet, og mindre enn sin storesøster... Ble litt sjokka da hun ikke var større ja... Men for all del, gjorde ikkenoe... ;o) Så høyt sf-mål betyr ikke stor baby.
Mamma til 3 gullgutter Skrevet 10. oktober 2006 #13 Skrevet 10. oktober 2006 Jeg var både til lege og på ultralyd i dag og SF mål trenger ikke å ha noe å gjøre med babyen. Jeg er i uke 33 og SF målet mitt er på 35. Legen sier dette er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for. Var også på ultralyd i dag og da viste det seg at babyen her et vekstaavik på - 14 % dette til tross for høyt SF mål. Trenger absolutt ikke å stemme overens...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #14 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har hørt at skjemaet er veldig gammeldags. Babyer er større nå enn de var for noen år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå