Gå til innhold

Trener og trener men lite resultat!!?

Anbefalte innlegg

Syns jeg er flink å trener spinning to- til tre ganger i uka og drsr minst en gang i uka inn å stepper en halvtime! Dette har jeg gjort siden tulla var 6 uker og nå er hun tre mnd, de første 15 kiloene gikk jeg ned lett før jeg begunte å trene men de siste fem kiloene sliter jeg med, hadde noen kilo for mye fra før av også, så skulle gjerne ha gått ned enda mer!

Det er akkurat som det har stoppa opp, har hørt at det kan skje, men hva kan jeg gjøre med det????

HJELP!!!!!

P:S Slutta og drikke brus og syns jeg spiser relativt sunt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6629137-trener-og-trener-men-lite-resultat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør en forandring i treningshverdagen din! Du har nok mest sannsynlig havnet på et såkalt "platå" og da kan resultater stagnere.

Du har trent mye kondisjonstrening ser jeg, ikke glem at styrketrening er en skikkelig forbrenningsbooster. Jeg ville anbefale deg å bytte ut en spinningtime i uka med en styrketreningsøkt. Få veiledning på treningssenteret, og be om mange repetisjoner pr øvelse. Gjerne 15 rep. Få de til å hjelpe deg med å sette opp et fornuftig "stram-opp" program, som sagt med mange rep., og fortsett med spinningen. Kanskje må du legge inne et ekstra gir også på disse timene. Eller evt bytte de resterende spinningtimene med f.eks. høy intensitets aerobictimer.

Kick-start kroppen din på nytt. Gi den nye ting, eller hardere økter. Kroppen venner seg til trening, nå tror jeg kroppen din har "skjønt" tegninga og ikke får så stort utbytte av akkurat samme type trening som før. Prøv litt forskjellig en periode! Kanskje må du kikke litt på kosthold også, for å se om det er måter du kan være enda flinkere og sunnere på.

Du har vært kjempeflink med de 15 kg som alt er borte! Stå på!

Hilsen treningsveileder :o)

Høres fornuftig ut. Ville i tillegg kjørt intervaller (gjerne spinning eller løping) 20 sek hardt arbeid (da mener jeg rett under der en stivner), 10 sekunder rolig. 8 ganger. Spis aldri før det har gått minst 1 time etter treningen.

Spis frukt og grønt. Drikk 1-2 glass vann før hvert måltid.

Lykke til!! :-)

• 1 måned senere...

Det kommer faktisk litt an på... Om man skal ned i vekt, bør man drikke masse vann, og ta seg en halv banan kanskje i den første timen etter trening. Altså ikke spise mye med en gang. Da vil kroppen bruke av allerede eksisterende lagre i kroppen, og man vil forbrenne det man allerede har.

Skal man bygge muskler, så bør man få i seg masse proteiner, og litt karbohydrater ganske med en gang etter treningen for best muskelrestitusjon.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...