Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #1 Skrevet 10. oktober 2006 Vi har nettopp gjennomført nattavvenning, så nå sover han hele natten. Problemet er at han nå våkner kl 6, og er kjempetrøtt når han våkner. Han har ALDRI vært grinete om morgenen før. Hvordan kan vi få ham til å sove en time lenger? Det er pappa'n som går inn om morgenen. Prøver å stryke på ham så han skal sovne, men det funker ikke.
emwa Skrevet 10. oktober 2006 #2 Skrevet 10. oktober 2006 Hei!Det er sannsynligvis bare en overgangsfase i og med at han begynt å sove natta gjennom(gratulerer med det forresten!!)Men et godt råd(som høres litt ulogisk ut...)er å legge han noe tidligere...:)Nå vet ikke jeg hvilken leggetid han har nå, men å legge ham senere vil garantert få motsatt virkning!Prøv å legge han litt tidligere over en periode på ei lita uke og se om det har noen effekt.Undre skjer dessverre ikke over natta...Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #3 Skrevet 10. oktober 2006 Min erfaring er at alt går i perioder, og at det meste ordner seg etterhvert. Ettersom du nettopp har sluttet med nattmat kan det være han våkner kl 06. fordi han er sulten.
Luca Skrevet 10. oktober 2006 #4 Skrevet 10. oktober 2006 Kunne skrevet det nøyaktig likt selv. Har akkurat begynt å sove hele natten her også, men våkner 0530-0600. Ber om bare en bitteliten time til jeg...er ikke storforlangen:-) Hadde vi bare hatt henne, kunne vi latt henne sutre litt og så hadde hun sovnet greit. For det er tydelig at hun er trøtt, og har selvfølgelig fått mat. Men vi har ei til på 2 år, så vi blir litt stressa når lillesnupp sutrer litt da for plutselig er begge våkne....så vi har hatt det slik et par netter her vi også. Så lurer litt på det samme, vil hun sove litt lenger etterhvert tro? Hun er 9 mnd og legges ca 1830-1900....stuptrøtt.
emwa Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hei! Hmmm...Blir velig tidlig kveld hvis hun skal legge seg mye tidligere enn det da...men det kan jo hjelpe med en 1/2time forskyving...?Et annet tips er(hentet fra Sleepsense...)å stille ei vekkeklokke til ca.10min før hun pleier å våkne og gå inn å vekke henne...?!?!!Ja,jeg VET det høres helt tett ut,men teorien er at når hun da sovner igjen så er hun begynt på en ny søvnsyklus slik at hun da vil gå gjennom en hel syklus før hun våkner igjen...Og når jeg sier vekke så mener jeg ikke å slå på lyset og rope og snakke vekke henne ordentlig,men bare en litt sånn stille vekking sånn at hun bare er "oppe å vaker"...Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd dette selv da,men bare lest om det...hehe...Lykke til!Husker da størstejenta mi dreiv å våkna 0515...HVER morgen i noene mnd...GJEEEEEESP...satt å VENTA på at frokosttv skulle begynne...men det gikk seg til etterhvert...den gang helt uten noen hjelpemidler...tror man er litt mer fleksibel når man bare har en...NÅ har det ikke gått an...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå