Gå til innhold

Jentenavn / tyrkisk....


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en tyrkisk venninne som venter en jente i februar. Hva skal den lille hete??? Noen her med litt utenlanske aner?? Storebror heter Arda.

 

Aisha/Ayse er "oppbrukt" så det kan det ikke bli....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Søkte på www.babynameworld.com, fin side synes jeg. Der finner man navn med betydning og opprinnelse. Søkte på Arda også, og der står det at det er et jentenavn fra Armenia. Men men...:)

Skal lillesøster også ha et navn på A da eller?

Ariana

Alanna

Alyssa

Ameerah

Adara

Adalia

 

Hvis ikke, hva med...

Charissa

Calandra

Enya

Iliana

Shalina

 

Fant noen navn med tyrkisk opprinnelse også:

Irem - betyr "hager i himmelen"

Karli - betyr "dekket av snø"

Semra

Sila - betyr "hjemlengsel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med

Amina, Aysel, Aysin, Ajla/Ayla, Amira, Asli, Aylin, Aysun, Aldina, Aziza, Sayin, Meryem, Emine, Derya, Dilara, Suna, Cana, Irem, Fairuza, Dilek, Neylan, Berna osv...

 

Jeg er halv ottomanisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takk for mange fine navn, ønsker ENDA fler før jeg "videresender" de til venninnen min. Navnet må nok ikke begynne på A nei, bare et som kan passe til. Snålt at du fant det som jentenavn da, he-he, sånn er det med navnet Isa og, jentenavn her i Norge og guttenavn (betyr Jesus) på tyrkisk. Av de tyrkiske navnene du fant er det kun Irem som allerede er i familien, de andre har ikke jeg hørt før i allefall men fine betydninger, TAKKER ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var mange gøye navn og ja, nesten så jeg selv begynner å revurdere navnet vi selv har valgt, he-he!!! Men jeg utfordrer gjerne flere... KOM IGJEN :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desperat? hehe... :)

 

Humeyra, Ifeta, Seren, Serin, Yeliz, Tulip/a, Sibel, Belma, Nuray, Nur, Kamelya, Aysun, Aysu, Ilhan/a, Harika, Elmas/a, Gulay, Selva, Leman, Kari/Cari, Elvan/a, Ferah, Berin, Zeki, Esra, Melis/a, Uma, Sefika, Sezen/a, Eda, Onur, Zuleyha, Manolya, Aliye, Golge, Ece, Azmiye, Nuriya, Zerin, Elma, Iman, Sumehra, Hanife, Zuleika, Yelda, Adalet/a, Bahriye, Esmeray, Esma, Adile, C/Kamile, Ajda, Bedia, Ceylan, Emete, Fadime, Havva, Imran, Kadriye, Latife, Melda, Nadire, Piraye, Selma, Sabiha, Yasmin, Zehra, Leyla osv... (mange liste) ;)

 

lykke til :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he, ikke desperat men det er så gøy å få MANGE alternativer som man som regel ikke selv har tenkt på. Her var det i alle fall et stooooooooort utvalg, må lese litt nå ja, mange kjente navn men og en del jeg aldri har hørt ;) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg faktisk fant navnet på venninnen min blant disse navnene og navnet på ene datteren vår ;) Elma betyr jo "eple", visste ikke at det var et navn?? Som Apple til hun kjendisdama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen årsak, dame! ;) jo vet Elma betyr "eple" men min venninnen heter jo Elma og er tyrkisk. APPLE! :D hvorfor ikke finnes jentenavn norsk Eple eller Epple?! mmm.. syns det er knalltøft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...