Gå til innhold

Heisan jenter, er det noen som har født 3 ganger eller

jippi 3 gang

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde en kort og hard fødsel første gang, kort og flott fødsel andre gang og kort og hard føsel tredje gang. Den største forskjellen var at jeg var mye mer rolig 2 og 3 gang. Klarte og være mer tilstede og visste at det var en ende på smertene:)

Jeg har født 3 ganger, og det ble lettere for hver gang. 1.mann hadde god tid og kom 6 dager over tiden. Han veide også nesten 4 kg. Jenta som kom deretter kom 3 uker før tiden veide 3500 g og var litt enklere å få ut. Neste jente kom 4 uker før tiden og veide 2700 g og hun bare ploppet ut liksom. Jordmor var ute en tur så det var barnepleier som litt stressa tok imot henne. Da nr. 4 kom ble det litt trøblete, for han ville ut 6 uker før tiden. Vannet gikk først og etter en stund ble det satt drypp, noe han ikke tålte så de stoppet og tok et keisersnitt istedenfor. Han veide 2400 g. Man sier jo at 4. fødsel gjerne er litt trøblete og det stemte jo. Tenker litt ekstra på hvordan det skal gå denne gangen......

Annonse

Hei!

Den første fikk jeg en uke etter termin og fødselen varte veldig lenge......... Nr 2 kom tre uker før termin og denne gangen gikk vannet av seg selv og varte desto kortere.

Nr 3 kom 4 dager over termin, og varte i ca 14 timer fra første ri. Jeg har hatt epidural alle tre gangene og er stor fan, men siste gangen så sluttet den å virke når pressriene begynte, så da var det forferdelig vondt iallefall sammenlignet med de andre. Nå venter jeg nr 4 i April og gleder meg til fødselen, og kommer å bli kjempe skuffet hvis noe skulle skje sånn at jeg måtte ha keisersnitt. Selv om det er vondt, så er det så fantastisk å få oppleve en fødsel. Jeg gleder meg til neste gang!

Det varierte litt, første to gangene hadde jeg ca 5 cm åpning, den siste gangen kom jeg på sykehuset med 5 cm åpning og håpet at jeg skulle få det med en gang, men jeg v2ar nok nærmere 7 cm før jeg endelig fikk se den "grønn kledde engelen"... :-) Jeg hadde vel ikke bestemt meg på forhånd første gangen, men fikk tilbudet og takket ja. Siden jeg hadde så utrolig god effekt den gangen har jeg spurt etter det de to andre gangene. Skal spør denne gangen også!!!!

WHAT?? er fjerde fødsel verre en andre?? hm..første gang eg har hørt.. hm.. har liksom gleda meg veldig eg... 1.fødsel var lang og vond,nr.2 var vond men fin.. og nr.3 var over på "no time" og nesten ikkje vond.. så eg trudde at alt bare blir bedre for kvar gang.. Jaja,no er eg ihvertfall godt på vei med nr.4 og det er ingen vei tilbake..hehe... Det får gå so det går...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...