Gå til innhold

April: Å det er så vanskelig......

Anbefalte innlegg

å vite hva en skal ha på sønnen min til klær når gradestokken er mellom 5-10 grader.

Hva har dere på deres 1,5 åringer når dere leker ute?

Jeg har på min gutt:

-langermet body

-strømpebukse

-genser

-en tykk fleese bukse/jakke

-evnt. regnbukse når det har regnet el.duggen har lagt seg på bakken

-og gummistøvler/sko

Han virker ikke kald med dette på,men kanskje dere har noen andre tips ang. påkledningen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6627502-april-%C3%A5-det-er-s%C3%A5-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det ikke vært uder 10 grader enda, men tror ikke jeg kommer til å ta så veldig mye mer på enn nå. Vi har

Langermet body -bomull nå, regner med å bruke ull når det kryper under 10 grader... (samme med strømpebuksen)

stømpebukse

ullsokker

genser

bukse

jakke, av og til stikket jakke i babyull under jakken

evt kjeledress hvis det er vått ute. Har bare brukt vårdressen til reflex til nå.

Gummistøvlene detter bare av, så vi bruker sko...

Æsj, det temaet der er jeg heller ikke begeistret for, jeg syns det er kjempevanskelig!! Foreløpig har det kaldeste ute her midt på dagen vært 13 grader (8 da jeg kjørte til dagmamma i dag, men de går jo ikke ut før senere på dagen). Har på henne

strømpebukse

body/genser (lang arm)

bukse

sokker

tskjorte over body, eller en litt tynn genser over

jakke (hvis vi skal bare spasere/trille)

vårdress (hvis vi skal leke)

støvler/sko

når gradestokken kryper ned mot 5-6-7 og lavere blir nok undertøyet byttet ut med ull...

glemte å si at Matilde er ganske varm av seg, så jeg er oftere redd for å kle på for mye fremfor for lite... Hadde på ullstrømpebukse, tynn bukse, langermet bomullsbody, tskjorte i dag og da var hun rimelig varm, ble gående i strømpebuksa og bodyen resten av ettermiddagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...